Akcja w warszawskim zoo. Każdy może pomóc zwierzętom
Warszawskie zoo w sobotę rozpocznie akcję zbierania żołędzi i orzechów, które posłużą jako naturalny pokarm dla wielu gatunków zwierząt. Inicjatywa ma nie tylko zapewnić zapasy na zimę, ale także promować postawy proekologiczne wśród mieszkańców stolicy. Zbiórka potrwa do 28 września.
Najważniejsze informacje
- Zbiórka potrwa do 28 września lub do uzbierania wymaganej ilości.
- Celem jest zebranie 1,5 tony żołędzi oraz 500 kg orzechów.
- Akcja ma charakter edukacyjny i proekologiczny.
Zbiórka dla zwierząt w warszawskim zoo
Zoo rozpocznie w sobotę, 20 września, coroczną zbiórkę żołędzi i orzechów, która potrwa do 28 września lub do momentu zgromadzenia wyznaczonej ilości darów. Celem akcji jest zebranie 1,5 tony żołędzi oraz pół tony orzechów włoskich i laskowych, które wzbogacą dietę podopiecznych ogrodu zoologicznego.
Inicjatywa ma podwójny wymiar - praktyczny i edukacyjny. Z jednej strony zapewnia naturalne, wartościowe pożywienie dla zwierząt, takich jak żubry, antylopy czy żyrafy, z drugiej zaś przypomina mieszkańcom stolicy o znaczeniu ekologicznych postaw i troski o przyrodę. Organizatorzy podkreślają, że to także okazja do budowania wrażliwości na los zwierząt i odpowiedzialności za środowisko.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Turyści zachowują się niedopuszczalnie. "Grozi nam wszystkim"
Zbiórka w warszawskim zoo
Dary można przynosić codziennie w godzinach od 7:00 do 19:00. Punkty zbiórki znajdują się przy wejściach do zoo od strony ul. Ratuszowej oraz Mostu Gdańskiego. Ważne, by przekazywane żołędzie i orzechy były dojrzałe, suche i pozbawione uszkodzeń.
Ogród zoologiczny apeluje również o rozwagę podczas zbiorów. - Pamiętajcie, by podczas zbierania żołędzi zostawić ich część pod drzewami dla dzikich mieszkańców okolicy - przypominają pracownicy zoo, wskazując, że darów natury potrzebują także sójki, wiewiórki i inne zwierzęta żyjące na wolności.
Zebrane zapasy zostaną w całości przeznaczone na potrzeby zwierząt. Jak podkreślają organizatorzy, akcja ma charakter społeczny i charytatywny - nie jest związana z działaniami marketingowymi, lecz wynika z realnych potrzeb ogrodu zoologicznego i jego mieszkańców.