Bulwersujący widok w Lidlu. "To nie fotomontaż"
Mnóstwo emocji wywołało zdjęcie wykonane w jednym z łódzkich sklepów sieci Lidl. Klient był mocno zaskoczony, gdy obok świeżej zieleniny zauważył napoje energetyczne i alkohol. "Ekspozycja została już usunięta" - poinformował Lidl Polska. Jednocześnie wyraźnie zaznaczono, że takie praktyki nie są zgodne ze standardami obowiązującymi w sieci.
Totalnie zaskakujące zdjęcie z Lidla pojawiło się na facebookowym profilu "Pomysłodawcy".
Właśnie wróciłem z Lidla i to, co tam dziś zastałem, wryło mnie w ziemię. W lodówce, w której zwykle są szpinaki, mixy sałat i inne tego typu produkty - pojawiły się małpki, połóweczki, energole a tuż obok szpinak baby, BIO rukola, mix sałat, surówki, kiszonki i lunch boxy - pisał autor.
Takiego abstrakcyjnego odlotu w zestawieniu produktów dawno (a może i nigdy) nie widziałem w markecie. Czy tak teraz mamy kojarzyć alkohole, a może na szybki lunch mam wziąć małpeczkę do lunch boxa, czy o co tu chodzi!? - zapytał wymownie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polacy korzystają z urlopów. Rzeka ludzi w nadbałtyckim mieście
Nieco później podzielił się kolejnymi migawkami: "łapcie dodatkowe zdjęcia, to nie fotomontaż - teraz widzę, że wiszą tam flagi z napisem 'wydzielone stoisko alkoholowe' niewidoczne od frontu - abstrakcja" - relacjonował.
Pod postem praktycznie od razu ruszyła lawina komentarzy. "Frontem do najbardziej wymagającego klienta. A tak na poważnie, to porażka", "Brawa za reakcje. To nie jest ok. Zwiększanie dostępności i komfortu używania alkoholu, jest działaniem szkodliwym dla społeczeństwa. Pijemy za dużo, alkohol jest trucizną. Takie są fakty", "Zamiast soków i wody to alkohol i energole... takie rzeczy powinny być w osobnej lodówce" - piszą internauci.
Stanowisko sieci Lidl
"Fakt" postanowił zapytać sieć Lidl o tę nietypową ekspozycję.
Widoczne na zdjęciu ustawienie produktów nie jest zgodne ze standardami obowiązującymi w naszej sieci. Aktualnie ekspozycja została już usunięta - przekazano.
Te słowa potwierdza najnowsza migawka, którą udostępnił profil "Pomysłodawcy":
Lidl w swojej reakcji podkreślił też, że działa zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i dba o promocję zdrowia, odpowiedzialną sprzedaż oraz ochronę klimatu.
Wszyscy pracownicy naszych sklepów przechodzą szczegółowe szkolenia, m.in. z zakresu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim czy nietrzeźwym. Co więcej, jako jedna z nielicznych sieci, ograniczamy także możliwość zakupu piwa bezalkoholowego przez osoby niepełnoletnie - zaznaczono w stanowisku przesłanym redakcji "Faktu".
Przypomniano od razu, że w sklepach sieci Lidl istnieją specjalne strefy "no-lo", gdzie można nabywać bezalkoholowe alternatywy popularnych trunków.