Niesamowite zdarzenie w kosmosie. Naukowcy chwalą się zdjęciem z teleskopu

Paryscy astronomowie pochwalili się zdjęciem, które uchwycił ich teleskop. Widać na nim czarną dziurę, która rozszarpuje gwiazdę. Zdjęcie opublikowano w mediach społecznościowych.

Niesamowite zdarzenie w kosmosie. Naukowcy chwalą się zdjęciem z teleskopu
Teleskop uchwycił niesamowity moment (Twitter, ESO)

Astronomowie z Paryża uchwycili na zdjęciu niesamowite zdarzenie z kosmosu. Używając teleskopów z Europejskiego Obserwatorium Południowego dostrzegli rozbłyski światła w procesie - znanym jako zdarzenie zakłócenia pływów - z czarnej dziury. Wrażenie robi fakt, że wydarzyło się to nieco ponad 215 milionów lat świetlnych od Ziemi. Niesamowitą fotografię opublikowano na Twitterze.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Zjawisko zrobiło na astronomach wrażenie. Gwiazda została fizycznie rozerwana i wciągnięta do gigantycznej paszczy czarnej dziury. Dzieje się tak dlatego, gdyż ciało niebieskie zostało poddane gigantycznej sile grawitacji czarnej dziury. Naukowcy tłumaczą, że proces ten nazywany jest "spaghetti".

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Astronomowie zauważyli zjawisko, gdy gwiazda była już rozerwana. Dzięki temu mogli obserwować proces zwiększania się i późniejszego zanikania rozbłysku. Całość trwała aż 6 miesięcy. Naukowcy zaobserwowali, że gwiazda miała masę słońca, podczas gdy czarna dziura była ponad milion razy masywniejszym "potworem".