Angelika Karpińska| 

Limity miejsc w pociągach. Co z biletami?

1

W związku z pandemią koronawirusa w Polsce wprowadzono nowe obostrzenia. Jeden z nich dotyczy limitów miejsc w pociągach. Zajętych może być maksymalnie 50 proc. miejsc siedzących. PKP Intercity wyjaśnia, co można zrobić z zakupionymi wcześniej biletami.

Limity miejsc w pociągach. Co z biletami?
W związku z pandemią koronawirusa w pociągach obowiązują limity pasażerów (Wikimedia Commons)

Od 17 października w pociągach obowiązuje limit pasażerów. Zajętych może być co najwyżej 50 proc. miejsc siedzących. To efekt rozporządzenia Rady Ministrów ws. ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa.

W przypadku pociągów PKP Intercity pasażerowie powinni zajmować nie więcej niż co drugie miejsce siedzące, zachowując odstęp. Jednocześnie mogą zajmować dowolne miejsca w obrębie posiadanej klasy wagonu, bez względu na miejsce wskazane na zakupionym bilecie.

Przewoźnik zapowiedział, że w miarę możliwości będzie dodawał do pociągów kolejne wagony. Ma przy tym dostosować składy do bieżącego obłożenia w pociągach i nie dopuszczać do przekroczenia limitu 50 proc. zajętych miejsc. Jednocześnie PKP Intercity przypomina, że we wszystkich pociągach nadal obowiązuje całkowita rezerwacja miejsc.

Czy można zwrócić zakupione bilety? PKP Intercity odpowiada

Osoby, które kupiły bilety w przedsprzedaży do 16 października włącznie na przejazd 17 października i później, mogą zwrócić bilet i otrzymać pełną należność. W tych przypadkach odstępne nie będzie potrącane. Natomiast pasażerów, którzy kupią bilet 17 października i później, będą obowiązywać standardowe zasady zwrotów, z potrąceniem odstępnego - informuje PKP Intercity.

Zobacz także: Szczepionka na koronawirusa. Ważna informacja UNICEF

Źródło:PAP
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić