Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
BA
|
aktualizacja

Propaganda nazwała go "zagranicznym dziennikarzem". Prawda okazała się inna

Podziel się:

Rosyjska telewizja wyemitowała materiał, w którym opowiada, że zajęty przez Rosjan Chersoń odwiedziły "światowe media". Jedynym ich przedstawicielem okazał się Thomas Röper - Niemiec, który od 20 lat mieszka w Rosji, a jego portal sponsorowany jest przez Kreml.

Propaganda nazwała go "zagranicznym dziennikarzem". Prawda okazała się inna
Przedstawicielem "światowych mediów" okazał się Niemiec, który mieszka w Rosji od 20 lat (Twitter)

Materiał został wyemitowany w programie informacyjnym państwowej stacji "Pierwyj Kanał". W nim propagandyści opowiadają, że zajęty przez Rosjan ukraiński Chersoń "odwiedzili przedstawiciele światowych mediów" i "opowiedzieli całą prawdę".

Propaganda mówiła o "światowych mediach" w Chersoniu

Materiał próbuje wmówić widzom, że "wyzwolenie Chersonia" przez rosyjskich żołnierzy "uratuje miejscowych przed klęską", a rosyjskie władze zadbają o lepsze życie mieszkańców. W materiale przytoczono wypowiedź "niemieckiego dziennikarza z wydania Anti-Spiegel" Thomasa Röpera.

Mężczyzna, wykorzystując tezy rosyjskiej propagandy, opowiada, że "władze w Kijowie przez 8 lat blokowali dostarczanie wody na Krym", a Ukraińcom w Donbasie "odcięto emerytury i pensje". W rzeczywistości jednak "przedstawiciel światowych mediów", który przyjechał do Chersonia - to mieszkający w Rosji obywatel Niemiec.

Röper od ponad 20 lat mieszka w Rosji

Röper prowadzi stronę internetową "Anti-Spiegel", w której od lat otwarcie wspiera działania Władimira Putina i, jak mówi, "dementuje fake newsy zachodnich mediów". Jego blog jest zarejestrowany w Rosji i jest wspierany przez rosyjskie władze.

Thomas Röper od ponad 20 lat mieszka w Petersburgu. Jest uważany za "lojalnego wobec Kremla" rozpowszechniającego fałszywe twierdzenia, dezinformację, spiskowe ideologie, fałszywe wiadomości i propagandę rządu rosyjskiego.

Kontrowersje również w Polsce

Jego nazwisko wywołało kontrowersje również w Polsce. W maju 2022 r. Thomas Röper poinformował, że prezydent Polski Andrzej Duda "otwarcie wypowiedział się w przemówieniu o planowanej aneksji zachodniej Ukrainy".

Artykuł Thomasa Röpera jest tłumaczeniem rosyjskiego materiału z programu "Westi Nedeli", emitowanym przez państwowy kanał "Rossija 1". W rzeczywistości jednak Andrzej Duda w swoim ówczesnym przemówieniu podkreślał spójność między Ukrainą a Polską, ale nie powiedział ani słowa o rzekomej aneksji.

Zobacz także: Rosja ma gigantyczny problem. "Całkowicie zrozumiałe"
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić