aktualizacja 

Robaki w zakupach z Biedronki. Sieć odpowiada na głośne nagranie

250

Pewien klient sklepu sieci Biedronka aż przecierał oczy ze zdumienia. Mężczyzna kupił tam mąkę orkiszową i żytnią, w której - jak sam twierdził na TikToku - znalazł wołka zbożowego, czyli szkodliwego owada z rzędu chrząszczy. Przedstawicielka Biedronki zabrała już głos w tym temacie. Specjalnie dla o2.pl wyjaśniła, jak traktują takie incydenty.

Robaki w zakupach z Biedronki. Sieć odpowiada na głośne nagranie
Znalazł to w mące z Biedronki. Sieć odpowiada. (Adobe Stock, TikTok)
Pokażę, co znalazłem. Biedronkowa mąka orkiszowa. Data jest ważna (produkt należało bowiem spożyć dopiero do 4.01.2025 r. - przyp. red.) - zapewniał.

Potem mężczyzna skierował kamerę na biały produkt, który rozsypał na talerzu. Wówczas można było dostrzec tam... ruszające się, ciemne owady. To samo rozczarowanie spotkało go w przypadku mąki żytniej (nabytej w tej samej sieci). Ona także miała zanieczyszczenia. Jak przekazał tiktoker, "nieproszonymi gośćmi" były wołki zbożowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: UOKiK i kara dla Biedronki. Chróstny: Nie uwziąłem się na ten dyskont

Znalazł to w mące z Biedronki. Sieć odpowiada

Portal o2.pl zwrócił się więc do przedstawicieli sieci Biedronka z prośbą o wyjaśnienia.

Najwyższa jakość oraz bezpieczeństwo produktów są priorytetem sieci Biedronka. Każdy sygnał wskazujący na możliwość obniżenia jakości, nawet jeśli jest incydentalny, jest traktowany z powagą i bezzwłocznie sprawdzany - poinformowała Katarzyna Kiełczykowska, menedżer ds. Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka.

Jednocześnie specjalistka dodała, że "wołek zbożowy jest gatunkiem żerującym wewnątrz ziaren zboża, co znacząco utrudnia jego wykrycie w początkowej fazie produkcji".

Katarzyna Kiełczykowska zapewniła jednak, iż w trakcie każdorazowej dostawy ziarna do młyna, konkretną próbę zboża weryfikuje się jakościowo. - W przypadku wykrycia zanieczyszczonego zboża, zostaje ono zwrócone do dostawcy - przekazała dla o2.pl.

Kontrola procesu jest wieloetapowa i obejmuje dostawy surowca, przechowywanie ziarna, przemiał, paczkowanie oraz magazynowanie. Na każdym etapie pobierane są próby, w których kontroluje się ryzyko związane z obecnością insektów. Zakłady produkcyjne wytwarzające mąkę, wszystkie nasze centra dystrybucyjne oraz sklepy, wyposażone są w systemy monitorujące aktywność insektów i alarmujące o ewentualnych nieprawidłowościach. Opracowane i wdrożone procedury z zakresu DDD (dezynsekcja, dezynfekcja i deratyzacja) są audytowane przez niezależne, zewnętrzne jednostki - wyjaśniła.

Kiełczykowska poinstruowała również, co może zrobić osoba, której trafił się felerny produkt. - (...) zachęcamy klientów do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta i złożenia reklamacji. W ramach rekompensaty klient może uzyskać zwrot środków za reklamowany produkt w formie e-kodu do wykorzystania w naszych sklepach lub przelewu na wskazany numer konta bankowego - skwitowała.

Trwa ładowanie wpisu:tiktok
Autor: PŁA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić