To koniec polskich taksówek. Opublikowali raport

Koniec z taksówkami w polskich miastach? Ponad 1,5 tysiąca osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą związaną z transportem zrezygnowało z pracy w 2022 roku - podał dziennik Rzeczpospolita. Działalność kończą także całe korporacje taksówkarskie działające na terenie miast.

Oliver Nowak
taxe, taxi, taxen, taxis, taxigewerbe, transport, taxischild, chauffeur, taxischein, dachschild, gelb, bahnhof, flughafen, taxistand, chauffeurservice, fahrer, taxikosten, reise, reisen, dienstreise, taxipreis, taxipreise, taxifahrer, fahrtkosten, fahrtkostenabrechnung, geschäftsreise, reisekostenOliver Nowak taksówki/ zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Oliver Nowak

Raporty opublikowane przez dziennik Rzeczpospolita mówią same za siebie. Polscy taksówkarze masowo rezygnują z zawodu i zamykają firmy.

Według danych opublikowanych przez dziennik, od 2019 roku działalność zamknął co trzynasty taksówkarz. Jednym z powodów tych zmian, bez wątpienia była pandemia koronawirusa, która skutecznie ograniczyła możliwości zarobkowania firmom zajmującym się transportem osób. Ale problemem dla polskich taksówkarzy stały się międzynarodowe firmy trudniące się przewozem osób działające poprzez mobilne aplikacje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rząd wyłączy Ubera? Minister cyfryzacji odpowiada

Okazuje się, że wielu taksówkarzy zamykających działalność gospodarczą nie znika z rynku, ale właśnie podejmuje współpracę z firmami typu Bold lub Uber. Jak pisze Rzeczpospolita:

Eksperci twierdzą, że taksówkarze zawieszają lub likwidują działalność, głównie tę jednoosobową, a także rozwiązują małe lokalne zrzeszenia i masowo przechodzą do platform łączących kierowców z pasażerami, gdzie pracują już na umowach cywilnoprawnych.

Według badań firmy Dun & Bradstreet, w ciągu czterech lat zawiesiło działalność ponad 11 tys. firm z tej branży. A przecież jeszcze w 2009 r. w Polsce funkcjonowało ponad 71 tys. firm taksówkarskich.

Wiele osób nie tylko zamyka, ale też zawiesza działalność. To zjawisko nasiliło się od pandemii - w 2020 r. zrobiło tak niemal 2,7 tys. podmiotów, w 2021 r. - ponad 3,1 tys., a w minionym roku już blisko 3,6 tys. Powodów jest kilka - od spadającej opłacalności biznesu po trudną rywalizację z platformami przewozowymi, jak Uber, Bolt, oraz aplikacjami typu iTaxi czy FreeNow - podaje Rzeczpospolita.
Wybrane dla Ciebie
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?