Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Aldona Brauła
|

Wywołali skandal. Róż na cześć Anne Frank

3
Podziel się:

Marka kosmetyczna z Hongkongu wprowadziła na rynek róż inspirowany Anne Frank, co wywołało oburzenie wśród klientów i internautów. Kontrowersyjny kosmetyk został stworzony, aby promować Miesiąc Świadomości Zdrowia Seksualnego.

Wywołali skandal. Róż na cześć Anne Frank
Skandaliczne kosmetyki. Róż na cześć Anne Frank (Getty Images)

Marka kosmetyczna Woke Up Like This z Hongkongu oferowała róż w płynie "Dream Like Anne". To jeden z kilku produktów z serii "Face Dabs" inspirowanych słynnymi kobietami.

W ofercie znalazły się jeszcze cztery inne róże. Na cześć chemiczki Rosalind Franklin "The Ray of Rosalind", "Viva La Frida" dla uczczenia artystki Fridy Kahlo, "In Woolf’s Words" dla Virginii Woolf oraz "Lift Like Melinda" dla znanej filantropki Melindy Gates.

Anne Frank twarzą kosmetyków

Seria została stworzona z okazji pierwszej rocznicy powstania marki. Krytyka pojawiła się po ukazaniu artykułu promującego kosmetyki i wyjaśniającego cel kampanii.

Zobacz także: "Yolocaust", czyli selfie z pomordowanymi
Seria ma na celu promowanie Miesiąca Świadomości Zdrowia Seksualnego poprzez nazwanie produktów na cześć inspirujących i słynnych kobiet z nadzieją, że to zainspiruje klientów WULT do spełnienia marzeń i przełamania barier płci – napisano w artykule w Time Out Hong Kong.

Na artykuł zareagowało wiele osób, w tym żydowski autor i aktywista Ben M. Freeman. Akcję promocyjną nazwał odrażającą i dodał, że "Martwi Żydzi nie są okazją marketingową".

Artykuł zniknął już ze strony i mediów społecznościowych, a Woke Up Like This postanowiło wycofać produkt ze sprzedaży. Firma wystosowała także oficjalne przeprosiny i oświadczenie, w którym wyjaśniła powody, dla których stworzono taką serię kosmetyków.

Jest nam niezmiernie przykro, że oddanie jej hołdu w ten sposób wydaje się być obrazą i jest uważane za brak szacunku. Nasz zamiar był zupełnie odwrotny. Chcieliśmy wnieść pozytywną energię i dać trochę światła podczas globalnej pandemii – napisano w oświadczeniu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(3)
666
2 lata temu
przecież już dawno udowodniono że Dziennik Anny Frank to fałszywka więc nie rozumiem tego szumu
Jajajajja
2 lata temu
Po prostu brak słów, CK za pomysł żeby w ten sposób kogokolwiek podnieść na duchu. Prędzej jest to profanacja, brak szacunku... Brak empatii. Nie wiem jak to nazwać, wywołało to we mnie poczucie niesmaku i nietaktu
Maggie
2 lata temu
Nie mozna uzywac do reklamy osoby, ktora nie żyje ponieważ nie może owa osoba wyrazić zgody.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić