Olejnik pisała o skandalu na kolei. Jest odpowiedź

26

Monika Olejnik postanowiła nagłośnić problem niepełnosprawnych podróżujących pociągami PKP. "Skandal. Hej urzędnicy, hej politycy obudźcie się wreszcie" - zaapelowała. Dziennikarka otrzymała już odpowiedź.

Olejnik pisała o skandalu na kolei. Jest odpowiedź
Monika Olejnik reaguje ws. niepełnosprawnych (Instagram, TVN)

Monika Olejnik uznała, że nie może przejść obojętnie obok trudności, które podczas podróży PKP napotykają osoby niepełnosprawne. "Osoby poruszające się na wózku muszą już na 48 godzin przed podróżą zgłosić potrzebę pomocy w PKP. Skandal! Hej urzędnicy, hej politycy obudźcie się wreszcie. Kto wymyślił tak beznadziejne przepisy!?" - napisała na Instagramie.

Dziennikarka podkreśliła, że oczekuje natychmiastowych zmian. "Zmieńcie proszę to natychmiast. To nie jest wina konduktorów. Nasi przyjaciele na wózkach nie mogą być spontaniczni?" - kontynuowała Olejnik.

Nie mogą wsiąść do "pociągu byle jakiego"? Pomóżmy wszystkim ludziom cieszyć się życiem! - zaapelowała popularna dziennikarka.

Teraz głos w tej sprawie zabrała Anna Zakrzewska, rzeczniczka PKP Intercity. W rozmowie z Plejadą wyjaśniła, że nasz kraj nie jest wyjątkiem - takie przepisy obowiązują we wszystkich państwach Unii Europejskiej. Spostrzegła poza tym, że podobne warunki stawiane są przy podróżach autokarem, samolotem czy statkiem.

Tego typu podejście pozwala nam na indywidualne traktowanie każdego podróżnego. W czasie wsiadania i wysiadania do i z pociągu asystę i pomoc realizuje drużyna konduktorska. Zgłaszanie informacji o podróży z 48-godzinnym wyprzedzeniem jest konieczne, aby spółka mogła skoordynować pomoc i poinformować z wyprzedzeniem pracowników, którzy danego dnia będą obsługiwać pociąg - przekazała rzeczniczka PKP.

Niepełnosprawni w PKP. Oto przepisy

Informacje dla osób z niepełnosprawnością i osób o ograniczonej sprawności ruchowej przedstawiono m.in. na intercity.pl. "W celu zapewnienia możliwej pomocy w podróży osobom z niepełnosprawnością i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej informujemy o konieczności wcześniejszego zgłoszenia chęci odbycia podróży" - czytamy.

Nieodpłatna pomoc osobom z niepełnosprawnością i osobom o ograniczonej możliwości poruszania się zapewniana jest w granicach technicznych i organizacyjnych możliwości, jeżeli o potrzebie jej udzielenia PKP IC zostanie poinformowana z przynajmniej 48-godzinnym wyprzedzeniem przed planowanym wyjazdem - zaznaczono.

Co w przypadku, gdy dana osoba nie powiadomi o chęci podróży PKP IC? "Przewoźnik podejmie racjonalne działania dla zapewnienia pomocy w taki sposób, aby osoba z niepełnosprawnością lub osoba o ograniczonej sprawności ruchowej, mogła odbyć podróż lub przesiąść się do skomunikowanego pociągu" - poinformowano.

Trwa ładowanie wpisu:instagram
Zobacz także: Gwiazdy korzystają z wakacji. Wypoczywają na rajskich plażach
Autor: MDO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić