Artur Babicz| 

Messi, Ronaldo, Lewandowski w jednym klubie? Miliony kibiców znalazło na to sposób

0

Jak to możliwe, że wszystkie światowe gwiazdy futbolu występują w koszulce czwartoligowego Stevenage FC? A do tego ten angielski klub jest najczęściej wybieranym zespołem w grze FIFA 20? Wszystko za sprawą sprytnej akcji Burger Kinga, który jest sponsorem klubu.

Messi, Ronaldo, Lewandowski w jednym klubie? Miliony kibiców znalazło na to sposób
Fragment gry FIFA 20 #StevenageChallenge (Twitter)

Burger King jest sponsorem Stevenage FC od 2018 roku. Przez lata wydawało się, że wspieranie zespołu, który na co dzień występuje w angielskiej League Two (czwarty poziom rozgrywkowy w Anglii) nie ma większego sensu. Jednak jak się okazało, z czasem Burger King zobaczył jak można wykorzystać potencjał tego prowincjonalnego klubu.

Wszystko za sprawą gry FIFA 20, w której można przejąć kontrolę na Stevenage FC. Sponsor klubu wyszedł z propozycją #StevenageChallenge. W ramach tej akcji gracze z USA, Chin, Meksyku, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Rosji, Szwecji czy Hiszpanii wykonywali szereg zadań grając tym czwartoligowym zespołem.

Za wykonanie wszystkich zadań i pochwalenie się nimi w mediach społecznościowych, gracze mogli wygrać roczną dostawę flagowej kanapki Burger Kinga - Whoppera. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Akcja marketingowa przeszła wszelkie oczekiwania i zaledwie w kilka dni na mediach społecznościowych można było zobaczyć ponad 25000 bramek strzelonych przez Stevenage FC, a sam klub stał się najczęściej wybieranym zespołem w trybie kariery gry FIFA 20.

- Nie słyszałeś o Stevenage FC, prawda? Cóż, my też nie. Jednak zdaliśmy sobie sprawę, że chociaż zespół jest na dole czwartej ligi angielskiej to pojawia się w tej samej grze video, w której znajdują się wszyscy najbardziej znany gracze. Dlatego zdecydowaliśmy się sponsorować Stevenage – powiedział rzecznik Burger King w filmie zamieszczonym przez klub na Twitterze.
Trwa ładowanie wpisu:twitter

Co więcej, doskonałe przyjęcie #StevenageChallenge w internecie przełożyło się również na rekordową sprzedaż gadżetów w historii klubu. To właśnie w minionym sezonie po raz pierwszy sprzedano wszystkie koszulki Stevenage FC.

Oprócz dużej popularności zdobytej dzięki grze FIFA 20 i swojemu sponsorowi, klub może mówić o dużym szczęściu. Stevenage FC w sezonie 2019/2020 zajęło 23. miejsce w League Two i w normalnych warunkach oznaczałoby to to spodek na piąty poziom rozgrywkowy i brakiem możliwości wystąpienia w grze FIFA 21. Jednak od degradacji klub uchroniło bankructwo drużyny Bury i wycofanie ich z brytyjskich rozgrywek. Stąd też, Stevenage FC dalej będzie grać w League Two, a kibice na całym świecie po raz kolejny będą mogli budować w ich barwach kolejne zespoły marzeń.

Zobacz także: Żużel. Bartosz Zmarzlik skomentował niesamowitą akcję. "Wiedziałem, że muszę zrobić coś innego"
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić