Stewardesa zdradziła sposób na agresywnych pasażerów. "Skrępowanie to ostateczność"

10

Choć większość lotów pasażerskich przebiega bez szczególnych problemów, raz na jakiś czas trafia się niesforny klient. Bywa i tak, że jedna osoba uprzykrza życie załodze i pozostałym pasażerom. Stewardesa wyjaśnia, jakie procedury są stosowane, gdy ktoś zaczyna zachowywać się agresywnie lub wszczyna kłótnie.

Stewardesa zdradziła sposób na agresywnych pasażerów. "Skrępowanie to ostateczność"
Stewardesa zdradza, jak załoga radzi sobie z agresywnymi pasażerami (Adobe Stock, KONYA VIKTOR)

Stewardesa, która zamieszcza krótkie filmiki na TikToku pod pseudonimem @jeenie.weenie, opowiedziała obserwatorom, jak załoga radzi sobie z agresywnymi pasażerami. Co robią pracownicy linii lotniczych, gdy ktoś stwarza zagrożenie dla innych?

Jak opanować agresywnych pasażerów w samolocie?

Oczywiście, trzeba ich powstrzymać. Każda linia lotnicza ma swoją własna politykę w tej kwestii - opowiada Jeenie. - Zazwyczaj skrępowanie to ostateczność. Powód jest prosty. W sytuacji awaryjnej musimy ewakuować samolot w 90 sekund. Skrępowana osoba może to znacznie opóźnić - wyjaśnia stewardesa.

Zanim załoga zdecyduje się na unieruchomienie pasażera, musi spróbować kilku innych sposobów na uspokojenie go.

Jeśli samolot jeszcze nie wystartował, a pasażer już jest agresywny, pracownicy najprawdopodobniej wezwą ochronę lotniska lub policję. Pasażer może wtedy zostać usunięty z samolotu i, w zależności od zachowania, nawet aresztowany.

Gdy sytuacja ma miejsce podczas lotu, w ekstremalnych przypadkach konieczne może być awaryjne lądowanie.

Alkohol największym problemem na pokładzie

Jak podaje express.co.uk, najczęstszą przyczyną agresywnych zachowań jest nadużywanie alkoholu na pokładzie lub jeszcze na lotnisku.

W ostatnich dwóch latach do nieprzyjemnych incydentów często dochodziło, gdy pasażerowie kłócili się o przepisy dotyczące walki z pandemią COVID-19.

Niektórzy podróżni odmawiali noszenia masek, co doprowadzało do kłótni z innymi pasażerami. Liczne linie lotnicze z powodu odmowy zakrycia ust i nosa wypraszały pasażerów z samolotu.

Zobacz także: Zostawił auto z otwartymi szybami. Nagranie kierowcy po śnieżycy w USA
Autor: IKO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić