Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Kornelia Ramusiewicz
Kornelia Ramusiewicz
|

Najbardziej obciąża kręgosłup. Ortopeda ostrzega

3
Podziel się:

Każdy, kto kiedykolwiek doświadczył silnego bólu kręgosłupa, doskonale wie, że ta dolegliwość potrafi utrudnić normalne funkcjonowanie. Na bóle pleców skarżą się zarówno osoby pracujące fizycznie, jak i ci, którzy wykonują pracę umysłową. Dowiedz się, jaka pozycja ciała najbardziej obciąża twój kręgosłup.

Najbardziej obciąża kręgosłup. Ortopeda ostrzega
Ortopeda ostrzega przed tą pozycją (Getty Images) (Getty Images, natalia gdovskaia)

Dolegliwości bólowe związane z kręgosłupem pojawiają się zazwyczaj podczas wzmożonego wysiłku fizycznego, a ustępują w czasie odpoczynku. Jak się okazuje ogromny wpływ na kondycję naszego kręgosłupa ma pozycja, w której przebywamy przez większość dnia.

Odcinek lędźwiowy to partia kręgosłupa, która jest najbardziej narażona na przeciążenia. Nieprawidłowa postawa sprawia, że krążki międzykręgowe znajdujące się w tym odcinku ulegają naciskom sięgającym nawet 275 kg.

Znany lekarz ortopeda ze Szwecji Alf Nachemson przeprowadził badania, w celu sprawdzenia jakie codzienne czynności powodują, że kręgosłup jest najbardziej obciążony. Jak zauważył ekspert, w zależności od przyjmowanej przez nas pozycji na odcinek lędźwiowy działają różne siły.

Kiedy leżymy na plecach, obciążenie kręgosłupa lędźwiowego wynosi 25 kg. Leżenie na boku wywołuje obciążenie tego odcinka rzędu 75 kg. Jeżeli przebywamy w pozycji stojącej i nasze ciało jest pochylone do przodu, wówczas kręgosłup musi wytrzymywać obciążenie 200 kg. Z kolei siedzenie na krześle w pozycji wyprostowanej powoduje nacisk na odcinek lędźwiowy wynoszący 140 kg.

Jest to ilość kilogramów, która znacznie przekracza wagę przeciętnego dorosłego człowieka. Jeśli siedząc w ten sposób, lekko pochylimy się do przodu, to obciążenie kręgosłupa wzrośnie nawet do 175 kg. Z kolei mocne pochylenie ciała do przodu wywoła nacisk, który może wynosić aż 275 kg.

Pamiętajmy, że prawidłowa postawa, którą przyjmujemy podczas siedzenia przy komputerze, może nas uchronić przed uciążliwym bólem i zwyrodnieniem kręgosłupa. Nie wolno nam również zapominać o robieniu przerw w pracy za biurkiem i regularnym wykonywaniu ćwiczeń wzmacniających kręgosłup.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(3)
***** lekarzy...
8 miesięcy temu
Ale głupoty w stylu prasy radzieckiej.
sceptyk
9 miesięcy temu
Najlepszy dla kręgosłupa jest basen. Pływanie go rozciąga, oraz wzmacnia gorset mięśniowy, utrzymujący go w pionie. Poza tym, poruszają się również wszystkie stawy, którym jak wiadomo bezruch nie służy...
sad
9 miesięcy temu
mnie jak boli kregoslup to troche ruchu szybko przechodzi,jak pochodze poruszam sie tylko zacznie,pobolewac juz wstaje cos zaczynam robic i zaczna powoli przechodzic,tak z pol godz.i przeciw bolowych lekow nie musze brac,co najwyzej masc przeciwbolowa
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić