Jesz owsiankę na śniadanie? Jest zdrowsza, niż sądzono

Jeżeli Irlandczycy coś wiedzą o świecie, to jak przygotować dobrą owsiankę. Teraz tamtejsi naukowcy odkryli, że jadana regularnie mleczna papka zmniejsza ryzyko chorób serca.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Jednym ze skarbów owsianki jest zawarty w owsianym błonniku betaglukan. Zbudowane są z niego ściany komórkowe zbóż. Naukowcy z APC Microbiome Institute w Cork twierdzą, że gdy betaglukan trafia do przewodu pokarmowego, spada poziom cholesterolu we krwi.

Dodatkowo pomaga utrzymać wagę ciała i pomaga florze bakteryjnej w żołądku i jelitach - czytamy.

*Gdy jemy owsiankę, dobre bakterie żyjące w naszym ciele zwiększają produkcję chroniących przed otyłością maślanów. *Z kolei betaglukan z owsa działa jako prebiotyk, czyli stymuluje produkcję flory bakteryjnej. Za obniżenie poziomu cholesterolu odpowiadają też pochodzące z owsa stanole.

Jeżeli ktoś chce obniżyć ryzyko chorób serca i zadbać o swoją florę bakteryjną, to regularne jedzenie owsianki jest dobrym pomysłem - zachecają badacze.

Tak jak owsiankę, te informacje trzeba jeść z odrobiną soli. "The Irish Times" zwraca jednak uwagę na dwie rzeczy: testy przeprowadzano na myszach a irlandzki Instytut ma wśród partnerów potężnych producentów żywności, m.in. Kerry Foods, Danone i General Mills.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Wybrane dla Ciebie