Karolina Woźniak|

NASA odkryło kolejną czarną dziurę. Została nazwana "kosmicznym mordercą"

Zespół naukowców odkrył czarną dziurę, którą okrzyknięto mianem "kosmicznego mordercy". Zdaniem badaczy odnaleziony obszar w czasoprzestrzeni może być brakującym ogniwem, które może rozwikłać jedną z zagadek wszechświata.

Naukowcy z NASA odkryli kolejną czarną dziurę o średnich rozmiarach
Naukowcy z NASA odkryli kolejną czarną dziurę o średnich rozmiarach (facebook, NASA)

NASA najprawdopodobniej odkryło kolejną czarną dziurę. Odkryty "kosmiczny morderca" jest już kolejnym obszarem w czasoprzestrzeni, którego masa jest uznawana za średnią.

NASA odkryło kolejną czarną dziurę. Została nazwana "kosmicznym mordercą"

Do obserwacji wykorzystano dwa obserwatoria - jedno należące do NASA, drugie do ESA - a także Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Po połączeniu sygnału ze wszystkich trzech satelitów zespół był w stanie prześledzić rozbłysk promieni rentgenowskich do prawdopodobnego źródła. Ku zaskoczeniu badaczy, rozbłysk nie powstał w centrum galaktyki, a na jej uboczu. To była pierwsza wskazówka dla naukowców, że mają do czynienia z nową czarną dziurą.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Czarna dziura znajdowała się poza Drogą Mleczną i była w miejscu, w którym naukowcy podejrzewali, że może się znaleźć. Badacze mają nadzieję, że wykorzystają swoją pracę do rozwiązania dalszych zagadek, takich jak to, czy nowo odkryta "średnia" może przerodzić się w "masywną" czarną dziurę.