• QUIZY
Aneta Michałowska

NASA pokazało księżyc Saturna

Podziel się

Pan to jeden z licznych księżyców Saturna. Jego nietypowy kształt przypomina latający spodek lub podkręcony makaron. Średnica obiektu wynosi zaledwie 28 km.

NASA pokazało księżyc Saturna
(NASA, JPL-Caltech/Space Science Institute)
bEJNqmUR

Tak dobrego widoku na księżyc Saturna jeszcze nie było. Wszystko zawdzięczamy sondzie Cassini wysłanej przez NASA do zbadania Saturna i jego otoczenia. Nigdy wcześniej nie robiono tego tak dokładnie.

Pan zawdzięcza dziwny kształt tzw. grzbietowi równikowemu. Mają go jeszcze dwa księżyce Saturna, jednak w innych miejscach galaktyki astronomowie nie dostrzegli takiej osobliwości. Naukowcy przypuszczają, że wgłębienie w obiekcie wyżłobił pierścień planety, wokół którego orbituje Pan - podaje CNN.

*Obiekt jest najbliższym księżycem Saturna. *Okrąża planetę w niecałe 14 godzin. Odkrył go w 1990 r. Mark Showalter. To jedno z pierwszych zdjęć ciała niebieskiego. Przed laty był ledwie dostrzegalną kropką.

bEJNqmUT

*Internauci natychmiast zakochali się w nietypowym księżycu. * Oto część wpisów, które pojawiły się na Twitterze.

Powinni go nazwać Wonton albo Ravioli. Jest niesamowity!!!

bEJNqmUZ

Piszę się na to! Ravioli to jedno z moich ulubionych dań. Pan jest świetny i dziwny zarazem.

bEJNqmVa