Biedronka, Lidl, Carrefour. Gdzie zrobisz najtańsze zakupy? Wynik zaskakuje

4

Ani Biedronka, ani Lidl. Zaciekle rywalizujące ze sobą dyskonty musiały ustąpić przed siecią Auchan i Carrefourem. To właśnie ten pierwszy okazał się najtańszym marketem w kraju.

Biedronka, Lidl, Carrefour. Gdzie zrobisz najtańsze zakupy? Wynik zaskakuje
Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego odnotowano w sieci Tesco (3,80 proc.), w sklepach Carrefour (3,57 proc.) oraz Intermarché (2,64 proc.) (WP, Mateusz Madejski)

Sieć Auchan króluje w rankingu najtańszych zakupów po raz czwarty w tym roku. Raport "Koszyk Zakupowy" firmy ASM Sales Force Agency pokazuje również, że w części marketów ceny spadają. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego względem poprzedniego miesiąca odnotowano w sieci Tesco (3,80 proc.), w sklepach Carrefour (3,57 proc.) oraz Intermarché (2,64 proc.).

To trzeci miesiąc z rzędu i czwarty w tym roku, kiedy Auchan zajmuje pozycję lidera w rankingu najtańszych marketów. Cena koszyka? 210,52 zł. W przypadku najdroższego Tesco będzie to 233,94 zł, czyli o 11 proc. więcej niż w Auchan.

Co ciekawe, w ujęciu rocznym na 11 badanych sieci handlowych w aż 9 z nich ceny były niższe niż przed rokiem. Nieznaczny wzrost odnotował Kaufland (o 2,33 proc.) oraz znikająca z polskiego rynku sieć Tesco (2,15 proc.).

Względem zeszłego roku największy spadek cen koszyka miał miejsce w sklepach E.Leclerc. Średnia cena symbolicznego koszyka w maju 2021 r. była niższa aż o 36,91 zł niż w 2020 r. (spadek o 14,18 proc.).

Zobacz także: Zarobki będą jawne? Sedlak: W Polsce mamy problem kulturowy

W szerszym ujęciu ceny nieznacznie spadły. W maju 2021 r. badanie rynku i raport koszyków raport wykazały, że jego średnia cena osiągnęła poziom 227,19 zł. To nieznaczna różnica względem ubiegłego miesiąca - raptem o 0,09 zł mniej, czyli. 0,04 proc.).

Najdroższy w ujęciu całkowitym ponownie okazał się kanał e-grocery, za zakupy online musieliśmy zapłacić 257,51 zł. Po 6,5-proc. spadku cen w tym kanale w kwietniu, tym razem zanotował on 1,59 proc. wzrost.

Według danych ASM Sales Force Agency w maju 2021 r. za zakupy najmniej zapłacimy w kanale hybrydowym - 219,84 zł Za zakupy w najdroższym kanale e-grocery, trzeba było zapłacić o 17 proc. więcej.

Autor: CHE
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić