Apel o rzadsze używanie hamulców. Rosjanom kończą się części zamienne

Dziennikarze dotarli do notatek wewnętrznych czterech rosyjskich linii lotniczych. Piloci zostali poproszeni o oszczędzanie hamulców, ponieważ firmy mają problem ze znalezieniem części zamiennych. Rosyjscy urzędnicy obawiają się, że istniejąca flota przetrwa tylko około pięciu lat.

Apel o rzadsze używanie hamulców. Rosjanom kończą się części zamienne
Rosjanom kończą się części zamienne samolotów (Getty images)

Pilotom rosyjskich linii lotniczych poradzono oszczędne korzystanie z hamulców. Zostali poproszeni o delikatne obchodzenie się ze sprzętem, żeby uniknąć przedwczesnego zużycia i awarii. Notatki wewnętrzne czterech linii lotniczych ujrzały światło dzienne na Telegramie.

Apel o rzadsze używanie hamulców. Rosjanom kończą się części zamienne

S7 Airlines zaleciły swoim pilotom używanie ciągu wstecznego [powoduje zmianę przepływu powietrza i tym samym hamuje] zamiast hamulców i unikanie trybu automatycznego hamowania, jeśli pas startowy jest wystarczająco długi, podał kanał Aviatorshina Telegram. Piloci powinni również unikać gwałtownego hamowania i szybko robić miejsce innym samolotom.

Urals Airlines, Rossija i Pobeda opublikowały podobne notatki instruujące pilotów, aby "zwrócili baczną uwagę na tymczasową politykę efektywności paliwowej i oszczędzania zasobów samolotu". Kontrola ruchu powinna również pomóc pilotom, dając im więcej czasu na lądowanie i kołowanie na pasie startowym. Aerofłot nie wysłał swoim pracownikom takich instrukcji na piśmie, jednak Aviatorshina cytuje jednego z pilotów narodowego przewoźnika, któremu również powiedziano, by oszczędzał hamulce.

Wiceprzewodniczący rosyjskiego związku zawodowego załóg lotniczych powiedział portalowi Ridus, że rada dla pilotów, by oszczędzać hamulce "w żaden sposób nie zagraża bezpieczeństwu".

Jeśli pas startowy jest długi, równie dobrze można w ogóle nie używać hamulców: samolot zatrzyma się na końcu pasa startowego z powodu hamulców pneumatycznych, wstecznego ciągu silnika i innych rzeczy. Chodzi o racjonalne wykorzystanie zasobów – powiedział Oleg Prichodko.

Rosyjscy urzędnicy obawiają się, że samoloty rodzimych linii lotniczych będą nadawały się do użytku przez jeszcze pięć lat. Przewoźnicy nie mogą znaleźć części zamiennych do swoich maszyn, w większości produktów Airbusa i Boeinga, które to firmy z powodu zachodnich sankcji nie mogą handlować z Rosjanami. Jurij Borysow, wicepremier Rosji odpowiedzialny za lotnictwo cywilne, zwrócił uwagę na problem na konferencji na początku lata.

Autor: DSM
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić