Disney Polska przeprasza. Fatalna wpadka na Facebooku po komentarzu internautki
Produkcje Disneya od lat zachwycają dzieci i dorosłych. Jednak polski oddział korporacji popełnił kilka dni temu znaczącą wpadkę, która szybko wzburzyła internautów. Wszystko zaczęło się od rasistowskiego komentarza, który godził również w osoby LGBT.
Na facebookowym profilu polskiego oddziału Disneya pojawiły się komentarze dotyczące najnowszej produkcji "Mulan". Jedna z internautek również postanowiła pochwalić film. Choć jej wpis zaczynał się niewinnie, to w ostatnim zdaniu obrażał.
Przeczytaj także: Borat wraca. Filmowa sensacja. Tajne pokazy drugiej części hitu
Wypowiedź ma jawne zabarwienie homofobiczne i rasistowskie. Polska grupa Disneya odpowiedziała na komentarz, choć może to budzić pewne wątpliwości.
Disney Polska pod komentarzem zostawili serduszko. Internauci szybko się oburzyli sprawą. Oznacza to poparcie homofobicznego i rasistowskiego komentarza. Firma od lat buduje wizerunek tolerancyjnej.
Przeczytaj także: Protesty nic nie dały. Polański znowu objął ważne stanowisko
Po licznych interwencjach i pytaniach firma postanowiła odpowiedzieć
- Z przykrością informujemy, że pracownik WebTalk, który odpowiada za moderację na kanale Disney Polska, odpowiedział w nieodpowiedni sposób, sugerujący, iż zgadzamy się z autorką komentarza - czytamy.
Z oświadczenia wynika, że pracownik odpowiadający na komentarz nie zapoznał się z całym komentarzem. Zarówno Disney, jak i WebTalk podkreślają, że nie zgadzają się z poglądami wyrażonymi w komentarzu.
Przeczytaj także: Tom Cruise znowu to zrobił. Niesamowity wyczyn kaskaderski bez dublera
Firma WebTalk wzięła na siebie odpowiedzialność. W ramach zadośćuczynienia zobowiązała się przekazać 50 tys. zł na rzecz Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii.