Dziwne sygnały z kosmosu. Naukowcy dokonali zaskakującego odkrycia

Naukowcy dokonali zaskakującego odkrycia, dzięki dziwnym sygnałom odbieranym z kosmosu. Okazuje się, że sygnały mogą pochodzić z egzoplanety krążącej wokół gwiazdy oddalonej od nas zaledwie o 12 lat świetlnych. Obiekt może nadawać się do zamieszkania.

Dziwne sygnały z kosmosu. Naukowcy dokonali zaskakującego odkrycia
Zaskakujące odkrycie. (Pixabay)

Pole magnetyczne naszej planety jest czymś oczywistym, co właściwie umożliwia nam życie. Chroni żywe istoty przed promieniami słonecznymi, kieruje igły kompasów na północ i tworzy majestatyczne zorze polarne. Inne obiekty w naszym Układzie Słonecznym również mają pola magnetyczne, o różnej sile i oddziaływaniu.

Zaskakujące odkrycie

Co z planetami podobnymi do Ziemi krążącymi wokół innych gwiazd? Nowe obserwacje z radioteleskopów Very Large Array (VLA) w Nowym Meksyku ujawniły zaskakujące fakty. Odkrycie opisano w czasopiśmie Nature Astronomy.

Naukowcy znaleźli dowody na istnienie pola magnetycznego na skalistej egzoplanecie YZ Ceti b, która krąży wokół gwiazdy oddalonej o około 12 lat świetlnych od Ziemi. Jest to pierwsze możliwe wykrycie pola magnetycznego na planecie poza naszym Układem Słonecznym,