Koronawirus w Polsce. Klienci Żabki spisali się na medal. Miliony trafiły do szpitali

W kwietniu klienci sklepów Żabka mieli możliwość wsparcia polskich szpitali poprzez aplikację mobilną. Sieć poinformowała teraz w swoim komunikacie o łącznej kwocie zebranej dzięki tej akcji.

Klienci Żabki przekazali miliony na walkę z koronawirusemKlienci Żabki przekazali miliony na walkę z koronawirusem
Źródło zdjęć: © Getty Images | Michal Fludra
Kosma Szczepaniak

Sieć sklepów "Żabka" dała swoim klientom możliwość wsparcia polskich szpitali. Jedyne, co było w tym celu wymagane to posiadanie aplikacji mobilnej sklepu, na której danej osobie udało się zgromadzić tzw. "żappsy", a więc wirtualną walutę wymienianą do tej pory na zniżki lub konkretne produkty.

Sieć Żabka w czasie epidemii koronawirusa w Polsce na wiele sposobów pomaga w walce z jego rozprzestrzenianiem. Chcemy dać również naszym klientom możliwość wsparcia lokalnych szpitali zakaźnych i służb medycznych, które na co dzień walczą z epidemią - mówił Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych i rozwoju w firmie Żabka Polska.

Wsparcie było możliwe od 1 kwietnia 2020 roku. Klienci mieli w aplikacji mobilnej dostępne specjalne kupony, które można było kupić za uzbierane "żappsy". Sieć sklepów każdą wartość zakupionego kuponu dodatkowo podwajała. Przykładowo, jeżeli ktoś zdecydował się wymienić 1000 "żappsów", przekazywał 12 złotych na służbę zdrowia, a dodatkowe 12 złotych dodawała Żabka.

Żabka walczy z koronawirusem. Ile pieniędzy udało się zebrać?

Żabka wydała specjalny komunikat, w którym zawarta została łączna wartość pomocy finansowej przekazanej polskim szpitalom. W akcji wzięło udział 248 tys. klientów, którzy wymienili swoje "żappsy" na łączną kwotę 1,5 miliona złotych. Oznacza to, że do 16 wojewódzkich szpitali trafiły 3 miliony złotych. Najintensywniej w pomoc szpitalom zaangażowali się mieszkańcy dużych miast, m.in.: Warszawy, Wrocławia, Poznania, Krakowa i Gdańska.

To dla nas dowód na słuszność wykorzystywania technologii mobilnych nie tylko do celów marketingowych i wsparcia sprzedaży, ale także działań CSR. Dziękujemy klientom za zaangażowanie i hojność - przekazał w komunikacie Blicharski.
Wybrane dla Ciebie
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami