Szokujące odkrycie naukowców. Nie uwierzysz, gdzie wykryli koronawirusa

Bardzo nietypowe odkrycie hiszpańskich naukowców. Badacze potwierdzili obecność materiału genetycznego koronawirusa w małżach, które żyją na północno-zachodnim wybrzeżu tego kraju.

Szokujące odkrycie naukowców. Nie uwierzysz, gdzie wykryli koronawirusa
Naukowcy wykryli koronawirusa w... małżach (Pixabay)

Naukowcy ujawnili już, że małże najprawdopodobniej nabyły SARS-CoV-2 poprzez kontakt ze ściekami, które zawierały odchody pacjentów chorych na COVID-19.

Biolodzy z uniwersytetu w Santiago de Compostela zastrzegli, że potwierdzona w materiale genetycznym małży obecność SARS-CoV-2 nie stanowi ryzyka dla zdrowia publicznego. Naukowcy twierdzą również, że groźba zakażenia się przez konsumpcję tych organizmów morskich "praktycznie nie istnieje".

Koronawirus w małżach. Nie jest to nowe odkrycie

Eksperci przekazali, że potwierdzenie obecności cząsteczek SARS-CoV-2 w małżach miało miejsce już w 2020 roku. Doszło do tego przed nadejściem trzeciej fali pandemii w Hiszpanii.

Hiszpania nieustannie zmaga się z koronawirusem. W sobotę największy dobowy wzrost zachorowań odnotowano we wspólnotach autonomicznych Andaluzji i Katalonii. Podczas 24 godzin potwierdzono tam przeszło 2 tys. infekcji.

Autor: MDO