o2 - Serce Internetu
  • QUIZY
ABA

Wstrząsające zdjęcia. NASA ujawnia

Podziel się

Na początku 2021 roku NASA opublikowała zdjęcia, które pokazują wpływ zmian klimatycznych na Ziemię. Wśród fotografii są m.in. topniejące lodowce, śnieg na Saharze czy też opustoszałe w trakcie pandemii miasta.

Wstrząsające zdjęcia. NASA ujawnia
(NASA)
bELAJQSt

NASA opublikowała szokujące zdjęcia satelitarne pokazujące, jak globalne ocieplenie, do którego przyczynia się człowiek, zmienia naszą planetę. Seria nazwana "Images of Change" składa się z ponad 500 różnych obrazów, które mają uświadomić, jak duże są zmiany i jak szybko postępują.

Zdjęcia dotyczą różnych zjawisk. Ukazano m.in. zanikanie islandzkiego lodowca Okjökull, pożary lasów w Argentynie czy też powódź w Pakistanie. Zdjęcia przed i po czasami dzieli zaledwie kilka lat.

bELAJQSv

Topniejące lodowce i pożary lasów

NASA pokazała na zdjęciach m.in. topnienie lodu morskiego Arktyki. Pierwsza fotografia wykonana jest w 1984, a 2020 roku. Naukowcy ostrzegają, że w ubiegłym roku lód był wyjątkowo cienki, a niektórych miejscach wcale go nie było.

W tempie, w jakim obserwujemy ten spadek jest bardzo prawdopodobne, że letni lód Arktyki całkowicie zniknie w tym stuleciu - powiedział Joey Comiso, naukowiec z NASA
bELAJQSB

Podczas gdy lód Arktyki się kurczy, na Saharze spadł śnieg. W grudniu 2016 r., a później w styczniu 2017 roku. Na pustyni utworzyły się zaspy, a pokrywa śniegu miała miejscami nawet 0,5 metra.

NASA także różne zdjęcia z działalności człowieka. Pokazano m.in., jak zmieniło się wybrzeże Zatoki Perskiej, odkąd rozbudował się Dubaj. Uchwycono także, jak wyglądało Wuhan na początku 2020 r. czyli na początku pandemii koronawirusa.

bELAJQSC