TVP dokonało piorunującego "odkrycia" błyskawic na kremie NIVEA. Koncern odpowiada
W świątecznej kampanii reklamowej kosmetyków NIVEA pojawiła się – odrobinę niefortunna – mała grafika gwiazdy bożonarodzeniowej. I choć większość znaków na niebie wskazywałaby, że to po prostu graficzne odniesienie się do tematu bożonarodzeniowego, to jednak kanciasty kształt wzbudził podejrzenia TVP. Czy opakowanie kremu ma związek ze Strajkiem Kobiet?
Krem z napisem "Kobiety z charakterem" ozdobiony "błyskawicami" wielu osobom kojarzy się jednoznacznie – ze Strajkiem Kobiet, a co za tym idzie: z popieraniem go. Tyle tylko, że trudno stwierdzić, czy grafika na kremie na pewno jest piorunem: równie dobrze może to być gwiazda bożonarodzeniowa.
Portal TVP błyskawicznie jednak zwrócił na to uwagę, przytaczając takie komentarze czytelników, jak: "Nivea, w co wy się bawicie, piorunków się wam na puszkach zachciało.... Jako kobieta z charakterem odradzę najbliższym kupno waszych kosmetyków...".
Koncern Beiersdorf w komunikacie zaprzeczył, aby opakowanie kremu NIVEA w jakikolwiek sposób nawiązywało do sytuacji politycznej.
Wspomniany projekt zestawu NIVEA został przygotowany jako świąteczna edycja limitowana na długo przed rozpoczęciem protestów w Polsce. Projekt ten nie ma żadnych implikacji politycznych ani ukrytych znaczeń, a jakiekolwiek podobieństwo symboli jest czysto przypadkowe – napisano w oświadczeniu.
Czytaj też: Ceny w Polsce. Ten sam produkt w sąsiednim województwie nawet o połowę tańszy
W NIVEA i całym koncernie Beiersdorf stawiamy na akceptację, wzajemny szacunek, różnorodność i wspólnotę. Zawsze koncentrujemy się na ludziach, ich skórze i potrzebach, starając się zapewnić naszym konsumentom na całym świecie najlepsze produkty i pomóc im czuć się dobrze – oświadczył koncern.