Przełomowe odkrycie w kosmosie. To Alkyoneus. Jest olbrzymia

Alkyoneus jest największą galaktyką, jaką widziało ludzkie oko? Tak twierdzą naukowcy, którzy podają niewiarygodne jej wymiary i porównują ją do Drogi Mlecznej. Zaskakujące odkrycie rozpaliło zmysły kosmologów na całym świecie.

Przełomowe odkrycie w kosmosie. To Alkyoneus. Jest olbrzymia
Zdjęcie ilustracyjne - kosmos (Pixabay)

Największa galaktyka na świecie Alkyoneus została właśnie odkryta, podaje serwis bgr.com. Jest olbrzymia, o czym świadczą przybliżone jej wymiary, podane przez naukowców.

Jej długość to 16,3 miliona lat świetlnych. Oznacza to, że Alkyoneus jest 153,77 razy dłuższy niż Droga Mleczna. Galaktyka, w której znajduje się Układ Słoneczny, mierzy bowiem mniej niż 106 000 lat świetlnych.

Niezwykłe odkrycie. Alkyoneus ponad 150 razy dłuższy niż Droga Mleczna!

Astronom Martijn Oei, w artykule, który wkrótce pojawi się na łamach Astronomy & Astrophysics, stwierdził, że to przełomowe odkrycie, które pozwoli lepiej zrozumieć kosmos - przede wszystkim radiogalaktyki.

Samą galaktykę natomiast odkrył zespół naukowców LOFAR (Low Frequency Array), podaje serwis bgr.com. Jak stwierdzono - nie wiadomo, co wpłynęło na fakt, że galaktyka urosła do tak olbrzymich, niespotykanych wręcz rozmiarów.