aktualizacja 

Jedz między posiłkami. Czyści jelita z toksyn jak miotełka

49

Te owoce są doskonałym dodatkiem do ciast, kompotów, świetnie smakują również jako przekąska pomiędzy posiłkami. Są również bogatym źródłem cennych składników odżywczych i mają wiele prozdrowotnych właściwości. Sprawdź, dlaczego warto regularnie jeść suszone śliwki.

Suszone śliwki warto dodawać nie tylko do wigilijnego kompotu
Suszone śliwki warto dodawać nie tylko do wigilijnego kompotu

Suszone śliwki zawierają witaminę E, witaminy z grupy B oraz potas, żelazo, wapń, fosfor i magnez. Poza tym znajdziemy w nich pięć razy więcej witaminy A niż w świeżych śliwkach.

Po suszone śliwki powinny sięgać chorzy na cukrzycę i osoby borykające się z nadwagą. Zawierają błonnik, który pomaga wyrównać stężenie cukru we krwi i powoduje uczucie sytości, co zmniejsza ochotę na podjadanie między posiłkami. Suszona śliwka ma w sobie siedem razy więcej włókna pokarmowego niż świeża.

Błonnik działa także korzystnie na układ trawienny, pomaga na wzdęcia i działa przeczyszczająco. Obniża stężenie złego cholesterolu LDL we krwi, zmniejszając ryzyko miażdżycy, zawału serca i udaru. Ze względu na zawartość potasu, suszone śliwki regulują ciśnienie krwi.

Z kolei pektyny obecne w suszonych śliwkach opóźniają wchłanianie cukrów prostych, co sprawia, że nasz organizm pobiera energię z ich rezerwowych zasobów, czyli tkanki tłuszczowej. Dzięki temu łatwiej jest nam pozbyć się zbędnych kilogramów. Należy jednak pamiętać, by nie przesadzać z ilością suszonych śliwek, ponieważ mają dosyć dużo kalorii.

Ponadto suszone śliwki wykazują właściwości antynowotworowe. Zawarte w nich polifenole chronią nasz komórki przed uszkodzeniem, a antyoksydanty niszczą wolne rodniki i tym samym zmniejszają ryzyko chorób nowotworowych.

Autor: KAM
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić