Obniża cholesterol, przyspiesza odchudzanie. Wystarczą 3 g dziennie

51

Ta cenna przyprawa pochodząca z okolic Morza Śródziemnego, niestety nie cieszy się w Polsce dużą popularnością. A szkoda, bo to cenne źródło m.in witaminy C, żelaza i kuminolu. Dowiedz się, dlaczego warto regularnie sięgać po kumin.

Obniża cholesterol, przyspiesza odchudzanie. Wystarczą 3 g dziennie

Kumin, czyli kmin rzymski to roślina z rodziny pietruszkowatych o zielono-niebieskawych liściach, białych lub różowych kwiatach i podłużnych brązowych ziarnach z jasnymi paskami. W naszym kraju można kupić nasiona tej rośliny, najczęściej w postaci zmielonej. Przyprawa ta ma ostry, lekko gorzkawy smak i intensywny zapach. Niezmielone nasiona kuminu, najlepiej przed użyciem przeprażyć, w celu podniesienia ich walorów smakowych.

Kumin doskonale sprawdza się w kuchni jako dodatek do gulaszu wieprzowego, kiszonej kapusty, humusu, zupy, spaghetti bolognese, tortilli i wielu innych potraw. Poza szerokim zastosowaniem kulinarnym roślina ta ma również kilka prozdrowotnych właściwości. W kuminie znajdziemy sporo cennej witaminy A i C oraz wapń, żelazo, mangan i fosfor. Napar z nasion kuminu podnosi odporność, a także pomaga pozbyć się grypy, przeziębienia, stanów zapalnych, biegunki, wzdęć, kolki i niestrawności.

Przyprawa wykazuje właściwości rozkurczowe, moczopędne. Kolejną jej zaletą jest korzystny wpływ na układ krążenia, co obniża ryzyko zawału serca. Obecność kuminu rzymskiego w codziennym jadłospisie pomoże pozbyć się z organizmu toksycznych substancji i obniżyć zbyt wysokie stężenie złego cholesterolu LDL w organizmie. Dzięki zawartości kuminolu oraz kuminaldehydu kmin rzymski stymuluję trzustkę do produkcji insuliny, co pozwala utrzymywać stężenie glukozy we krwi na właściwym poziomie. Poza tym okłady z kuminu są bardzo pomocne przy leczeniu obrzęków na ciele.

Jak potwierdziły wyniki badań opublikowanych na łamach ”Complementary Therapies in Clinical Practice”, kumin skutecznie i dosyć szybko pomaga pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. W eksperymencie wzięło udział 88 kobiet, które przez 3 miesiące spożywały jogurt z dodatkiem 3 g sproszkowanego kminu rzymskiego. Jak się okazało, uczestniczki badań jedzące regularnie kumin traciły o 50 proc. więcej masy ciała, niż kobiety nie spożywające tej przyprawy, a będące na tej samej diecie. Warto dodać, że nie były to jedyne badania, które potwierdziły odchudzające właściwości kuminu.

Autor: KAM
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić