Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Kamil S. Sikora
|

Zapobiega zawałom i miażdżycy. Zbija ciśnienie, wymiata cholesterol

4
Podziel się:

Jeśli chcemy, żeby nasze serce jak najdłużej pracowało bez zarzutów, powinniśmy odstawić alkohol i papierosy, pamiętać o regularnej aktywności fizycznej oraz zrezygnować z tłustych potraw czy żywności bogatej w cukier. Warto również do codziennej diety włączyć cztery składniki, które usprawniają pracę układu sercowo-naczyniowego.

Zapobiega zawałom i miażdżycy. Zbija ciśnienie, wymiata cholesterol
Nasiona chia to bogactwo składników, które wzmacniają serce (Licencjodawca, © 2017 Annick Vanderschelden)

Magnez

Magnez jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania całego naszego organizmu, w tym układu krążenia. Odpowiednia podaż tego bezcennego pierwiastka obniża ciśnienie tętnicze, wpływa korzystnie na prawidłowe krzepnięcie krwi, zapobiegając miażdżycy i zakrzepicy, a także wzmacnia kondycję mięśnia sercowego. Najwięcej magnezu zawierają takie produkty jak: nasiona dyni, chia, produkty pełnoziarniste, orzechy, gorzka czekolada i kakao.

Kwas foliowy

Witamina B, czyli kwas foliowy, zmniejsza stężenie homocysteiny w naszym organizmie. Wysoki poziom tego aminokwasu podnosi prawdopodobieństwo pojawienia się zmian miażdżycowych oraz rozwoju chorób serca, udaru mózgu, nowotworów i schorzeń neurodegeneracyjnych. Kwas foliowy znajdziemy zarówno w suplementach diety, jak i zielonych warzywach, owocach cytrusowych, żywności pełnoziarnistej, orzechach czy nasionach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo...

Zobacz także: Produkty, które szkodzą sercu. Unikaj jak ognia

Kwasy omega-3

Lekarze od dawna ostrzegają, że zaburzenia gospodarki lipidowej przyczyniają się do rozwoju miażdżycy, zawału serca i udaru mózgu. Żeby oczyścić żyły i tętnice ze złogów, a tym samym uniknąć poważnych konsekwencji zdrowotnych, warto do swojego menu włączyć produkty bogate w kwasy omega-3. Tego rodzaju żywność pomaga obniżyć stężenie złego cholesterolu LDL i jednocześnie zwiększa dobrą frakcję HDL w krwiobiegu. Najwięcej cennych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych znajdziemy m.in. w oleju rzepakowym, lnianym i sojowym, orzechach włoskich, tłustych rybach morskich, siemieniu lnianym, nasionach chia czy pestkach dyni.

Cynamon

Cynamon doskonale sprawdza się w kuchni jako dodatek do wypieków, deserów, koktajli oraz potraw rybnych i dań mięsnych. Wykazuje silne właściwości przeciwbólowe, przeciwzapalne, antybakteryjne i przeciwutleniające. Poza tym, ta popularna przyprawa obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi, dzięki czemu chroni nas przed wystąpieniem incydentów kardiologicznych.

Kamil Sikora, dziennikarz WP abcZdrowie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP abcZdrowie
KOMENTARZE
(4)
MMi
2 tyg. temu
Cynamon jest stosowany zarówno w kuchni, jak i kosmetyce oraz lecznictwie. Wykazuje m.in. działanie dezynfekujące, przeciwwirusowe, antybakteryjne, przeciwgrzybicze i przeciwzapalne. Ponadto przyspiesza przemianę materii, rozgrzewa i ma właściwości antyoksydacyjne. I nic więcej.
MMi
2 tyg. temu
Cynamon zawiera pewną ilość kumaryny, substancji podejrzewanej o toksyczny wpływ na nerki i wątrobę człowieka
nimmilil
2 tyg. temu
silne właściwości przeciwutleniające? dla mnie Biotad plus to number1
pliiiiiiz
2 tyg. temu
dajcie coś, może nie na zabicie, żeby mieli szansę się nawrócić, ale na wymiecenie ruskich i niemieckich agentów, którzy od 1944 r bezkarnie likwidują Polskę, obecnie w PO SLD PSL Chołownia Wiosna
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić