10. Subaru Forester - 92,15 proc. zadowolonych posiadaczy
Brytyjski „Auto Express” sprawdził, które samochody dają kierowcom największą satysfakcję. W ankiecie pod uwagę branych było wiele parametrów – od ceny samochodu, poprzez jego osiągi, niezawodność i jakość wykonania, aż do przestronności. Oto dziesięć modeli, które osiągnęły najlepsze wyniki.
Na dziesiątym miejscu zestawienia uplasowało się Subaru Forester czwartej, czyli obecnej generacji. Wynik japońskiego modelu jest świetny, jeśli weźmiemy pod uwagę, ze aż 20 proc. właścicieli Forestera przyznało, że zdarzyła im się awaria. Najczęściej dotyczyła ona elektroniki lub układu elektrycznego.
Posiadacze Forestera cenią go w największym stopniu za oferowane przez auto bezpieczeństwo oraz własności zawieszenia i układu kierowniczego. Samochód zebrał również bardzo dobre noty za przestronność wnętrza i komfort podróżowania, a także silnik oraz skrzynię biegów. Kierowcy Subaru bardzo krytycznie odnieśli się jednak do zapotrzebowania Forestera na paliwo.
9. Volvo XC60 - 92,17 proc. zadowolonych posiadaczy
Szwedzki samochód pierwszej generacji w oczach swoich klientów jest ponadprzeciętnie bezpieczny i doskonale wykończony, a także niezawodny. Tylko 6 proc. posiadacze XC60 doświadczyło usterek – zwykle dotyczyły one elektryki.
8. Lexus CT – 92,42 proc. zadowolonych posiadaczy
Wśród zalet tego hybrydowego modelu na czoło wysuwa się niezawodność. Jedynie 2 proc. posiadaczy Lexusa przyznało, że samochód miał awarię. Wysoko cenione są również systemy rozrywki w kabinie, niskie spalanie, charakterystyka silnika i skrzyni biegów oraz bezpieczeństwo.
7. Seat Leon III generacji - 92,80 proc. zadowolonych posiadaczy
Hiszpański krewniak Volkswagena Golfa ceniony jest za właściwości jezdne i układ kierowniczy, silniki i skrzynie biegów, systemy rozrywki oraz ekonomiczność. 8,6 proc. respondentów zadeklarowało, że Leon uległ usterce.
6. Suzuki Vitara II generacji – 93,01 proc. zadowolonych posiadaczy
Aż 13,8 proc. właścicieli Vitary przyznało, że z samochodem były problemy. Mimo to samochód znalazł się na wysokiej, szóstej pozycji. Właściciele Suzuki najwyżej ocenili ekonomikę samochodu. Ich uznanie znalazły też: charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego, oferowany poziom bezpieczeństwa czy system pokładowej rozrywki.
5. Kia cee'd II generacji – 93,03 proc. zadowolonych posiadaczy
Lista zalet koreańskiego kompaktu w oczach jego właścicieli wyraźnie wykracza poza siedmioletnią gwarancję. Samochód doceniony został za wygląd i jakość wykonania karoserii, systemy rozrywki i łączność, ekonomikę jazdy, przestrzeń we wnętrzu i jego praktyczność. Słabszym punktem auta są systemy poprawiające bezpieczeństwo. Samochód sprawiał kłopoty 7,3 proc. użytkowników.
4. Toyota RAV4 IV generacji – 93,11 proc. zadowolonych posiadaczy
Dostępny również w wersji hybrydowej japoński SUV nie należy do najbardziej atrakcyjnych. W przypadku samochodu nie sam wygląd ma jednak znaczenie. Samochód ceniony jest przede wszystkim za niezawodność – 6,3 proc. usterek w ankietowanej grupie właścicieli tego auta. RAV4 zbiera również pochwały za wykonanie wnętrza i jego praktyczny wymiar (bagażnik o pojemności 547 l), oferowany poziom bezpieczeństwa, silniki i skrzynie biegów, a także ekonomikę jazdy.
3. Lexus RX IV gen. - 93,14 proc. zadowolonych posiadaczy
SUV należącej do Toyoty, luksusowej marki został bardzo wysoko oceniony za bezpieczeństwo, silniki i skrzynie biegów oraz wykończenie wnętrza. Właściciele RX-a chwalili również charakterystykę zawieszenia i układu kierowniczego, a także ilość miejsca we wnętrzu. Co ciekawe, choć auto dostępne jest w wersji hybrydowej, zostało nisko ocenione pod względem ekonomiki jazdy. Awarię zgłosiło 16,7 proc. użytkowników.
2. Skoda Yeti – 93,33 proc. zadowolonych posiadaczy
Czeski samochód nie jest już nowy, a mimo to przekonuje swoich użytkowników. Brytyjczycy cenią Yeti za komfort podróżowania i wnętrze, przestrzeń dla pasażerów i bagażu, oferowane bezpieczeństwo, ekonomikę jazdy i wykonanie nadwozia. W ankiecie najsłabiej oceniona została niezawodność. 9,2 proc. posiadaczy Yeti przyznało, że samochód miał usterkę.
1. Skoda Superb – 93,42 proc. zadowolonych posiadaczy
Superb to model, którym mogą być zainteresowani zarówno ci, którzy poszukują samochodu segmentu D, jak i E. Jak wynika z brytyjskiej ankiety, nie ma co liczyć na niezawodność – aż 20,9 proc. posiadaczy Superba przyznawało się do problemów z samochodem. Nie przeszkodziło to jednak Skodzie w zajęciu pierwszego miejsca w zestawieniu. Auto osiągnęło bardzo wysokie noty za przestrzeń we wnętrzu i komfort jazdy, wygląd i wykonanie karoserii, oferowany poziom bezpieczeństwa, a także własności zawieszenia i układu kierowniczego. Słabiej oceniono silniki, spalanie i usterkowość.