4 typy zakupowej osobowości kobiet. Jesteś jednym z nich?

0

Kobiety, które nienawidzą zakupów, nie istnieją! To mit dla naiwnych. Istnieją tylko pewne pobudki, które wprowadzają w stan niechęci. Część buszuje po internecie z powodu awersji do korytarzy galerii handlowych czy w ucieczce przed zbytnią śmiałością obsługi. Są jednostki, które nie lubią zakupów odzieżowych, za to inwestują na potęgę w meble czy sprzęt dla domu. Z kolei inne panie maniakalnie zapełniają biblioteczki nowymi pozycjami. Każdy ma swoją bezdenną skarbonkę słabości, do której dorzuca z dorzuca z dużą dozą bezmyślności.

4 typy zakupowej osobowości kobiet. Jesteś jednym z nich?
(Shutterstock.com)

Pewne zachowania są jednak powtarzalne. Dzięki nim, a także obserwacjom kobiet z własnego środowiska, możemy wyróżnić "4 typy zakupowej osobowości kobiet”. Sprawdź, którym jesteś!

Pani zachcianka. Niejednokrotnie nazwana zakupoholiczką, a tak naprawdę każda mogłaby nią być przy niczym nieograniczonym budżecie. Jej głównym motorem napędowym są sprzyjające warunki finansowe czy zawód “luksusowa Pani domu”. Mówiąc krótko: czas i pieniądz w jednym! Te z nas, które nie mają żadnego z powyższych, bądź też niekompletny zestaw, mogą o zachciankach pomarzyć lub realizują je raz na rok - z wyrzutami sumienia.

Sezonowość. Aktywna reakcja i pobudzenie na każdy pojawiający się trend w modzie i kosmetyce. Uruchomiony szósty zmysł, który nie spocznie, nim nie znajdzie sezonowego hitu w jak najkorzystniejszej cenie. Kobiety stawiające na sezonowość niejednokrotnie nie cenią jakości i wykonania. Z góry wiedzą, że rzecz zakupiona w konkretnym sezonie z automatu zapomniana zostanie w kolejnymi. I tak w kółko. Ich cel to tanio zakupiony trend każdego sezonu.

Matka Polka. Twoim priorytetem stały się dzieci! Nie tylko w życiu odzieżowym, ale i relacjach z parterem czy codziennych priorytetach. Wyniosłaś je tak wysoko na piedestał, że przesłaniają ci cały świat, nawet własne odbicie w lustrze! Zdanie zaczynasz od: “Trzeba kupić dzieciom...” Kosztem ich pięknego, zdrowego i zadbanego wyglądu w ogóle o siebie nie dbasz.

Nie stać mnie. To nie ograniczony portfel blokuje cię przed zakupami, tylko ograniczona wyobraźnia i umiejętności. Nie potrafisz przełożyć drogich, sezonowych trendów na własne warunki finansowe i możliwości. Wykorzystujesz podawane w sieci i życiu sztuczki oraz triki, dzięki którym z rzeczy już posiadanych, przy niewielkim nakładzie finansowym, w domowych warunkach możesz stworzyć największy hit sezonu.

Zwykły frazes. Cztery zakupowe osobowości kontra miliony kobiet. Rzec można, że powyższy podział to zwykłe uogólnienie, sprowadzone do uproszczonego równania dla wszystkich kobiet na świecie. Kobieta z zasady zmienną jest, zatem i te preferencje mogą ulec zmianie. Znając przekorną, kobiecą naturę większość nie zgodzi się z powyższą typizacją. Doskonałym odbiciem typologii jest najbliższe otoczenie. Osoby, z którymi przebywamy - przyjaciele oraz rodzina - stają się lustrzanym odbiciem naszych zachowań, dostosowując się w ten sposób do nas. Zanim z góry odpowiesz "NIE", rozejrzyj się dookoła!

Autor: Natalia Gorzołka

Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić