Krzysztof Narewski| 

Audi pod ostrzałem krytyków. Pokazali kobietę jak używane auto

23

W Chinach wyemitowano reklamę promującą zakup używanego Audi, która zdaniem komentatorów jest seksistowska. Kontrowersyjny spot pojawił się w telewizji i w kinach.

Audi pod ostrzałem krytyków. Pokazali kobietę jak używane auto
(Youtube.com)

*Miejsce akcji to ceremonia ślubna. *Kiedy młodzi stoją na kobiercu, do panny młodej podbiega przyszła teściowa i zaczyna ją sprawdzać. Ciągnie za uszy, nos, zagląda do gardła. Sprawdza, czy wybranka aby na pewno nadaje się dla jej syna. Po wszystkim daje znak, że jest ok. W ostatniej chwili jej obawy budzą jednak piersi. Czy aby prawdziwe?

Emisja reklamy wywołała lawinę krytycznych komentarzy. Niektórzy nazywają reklamę po prostu obrzydliwą. Są też tacy, którzy twierdzą, że z jej powodu nigdy nie kupią samochodu marki Audi inni zastanawiają się, czy produkcji zatrudniona była choć jedna kobieta – podaje BBC.

Koncern odpowiedział już na zarzuty. Zdaniem rzecznika za reklamę odpowiada dział marketingu ich chińskiego oddziału. Zarząd w centrali zapowiedział, że przeprowadzona zostanie kontrola i ktoś będzie musiał wyjaśnić, dlaczego w taki spot został zatwierdzony.

*Konsumenci w Państwie Środka są coraz bardziej wyczuleni na kwestie etyczne. *Rok temu chińska firma musiała przepraszać za jawny rasizm w reklamie. Producent detergentu, Qiaobi, pokazał w swoim spocie proces prania czarnoskórego mężczyzny. Środek piorący oczyścił go tworząc z niego azjatę.

Zobacz także: Zobacz też: Pomysł na biznes: Lampy z części samochodowych

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić