Jan Muller| 

Tu dzieci właśnie "zabiły" telewizję

12

Jeżeli badania zachowań dzieci mogą być wskaźnikiem przyszłości, stacje telewizyjne mają powód do zmartwienia. Po raz pierwszy w historii maluchy chętniej zabijają nudę, korzystając z internetu, niż oglądając telewizję.

Tu dzieci właśnie "zabiły" telewizję
(Shutterstock.com)

Wydawałoby się, że zmiana nadejdzie wcześniej niż w 2016 r. A jednak. Badanie, co prawda dotyczące jedynie brytyjskich dzieci, jasno pokazuje zmianę preferencji kolejnego pokolenia w wyborze narzędzi do walki z nudą. Czy na lepsze, to inna sprawa. Bo nawet przedszkolaki spędzają przed ekranem komputera do 8 godzin tygodniowo.

Młodzi ludzie w wieku od 5 do 15 lat spędzają średnio po 15 godzin tygodniowo przed internetem. Brzdące między 3 a 4 rokiem życia siedzą w sieci aż 8 godzin i 18 minut tygodniowo. Aż jedna trzecia robi to, korzystając z własnego urządzenia, jak konsola do gier albo tablet - dziennik "Scotsman" przywołuje wyniki badania regulatora rynku mediów, Ofcom.

I tak telewizja znalazła się na drugim miejscu. Producenci mogą pocieszać się, że nie jest tak źle, bo to nadal to 14 godzin i 48 minut. Gdy zaczyna się sumować te wartości, wychodzi dość ponury obraz dziecka ślęczącego przed ekranem. Mniejsza, czy chodzi o komputer czy telewizor.

A jednak rodzice są zadowoleni. Aż trzy czwarte z nich uważa, że pociechy zachowują zdrowy balans między korzystaniem z mediów elektronicznych a aktywnością fizyczną i czytaniem. Dowodem ma być np. fakt, że jedno na pięcioro dzieci od 6 do 11 roku życia przed pójściem spać sięga po książkę, a nie komputer czy pilota.

Ostatecznie to gadżety dostarczają rozrywki nowemu pokoleniu. Co drugi przedszkolak korzysta z mediów na tablecie, a dzieci z podstawówki i młodzież z liceum przestawiają się na smartfony. W 41 proc. to ich urządzenia. Co trzecie dziecko w wieku od 8 do 11 lat oraz 80 proc. dzieci w wieku 12-15 lat ma smartfona na własny użytek.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić