Wyłącz wtyczkę albo zapłać. Media walczą z użytkownikami AdBlocka

50

Rosnąca popularność programów blokujących wyświetlanie reklam w przeglądarkach internetowych coraz mocniej uderza w rynki medialne z całego świata. Ofensywa oprogramowania tego typu wywołała ostrą reakcję wśród szwedzkich wydawców portali internetowych.

Wyłącz wtyczkę albo zapłać. Media walczą z użytkownikami AdBlocka
(flickr.com, Masahiko OHKUBO)

Aż 90 proc. z nich zdecydowało się połączyć siły. Efektem tego będzie trwający miesiąc protest, który rozpocznie się w sierpniu i będzie polegał na blokowaniu użytkowników korzystających z AdBlocka lub innych podobnych wtyczek. Oznacza to, że internauta, który będzie chciał zapoznać się z treścią artykułu, nie będzie miał do niej dostępu, zanim nie wyłączy blokującego programu - donosi portal DigiDay.

Jeszcze w zeszłym roku reklamy blokowało zaledwie 20 proc. szwedzkich użytkowników. W tym roku skala zjawiska urosła do ponad 30 proc., co powoduje duże straty dla prasy internetowej, zarabiającej głównie na wyświetlaniu ofert reklamodawców.

Już w ubiegłym roku traktowaliśmy tę sprawę jako kłopot. Teraz uznaliśmy, że trzeba dać wyraźny sygnał, aby zwrócić uwagę na problematyczne zjawisko - uzasadnia protest szwedzkich wydawców Charlotte Thür, dyrektor IAB Sweden.

Protestujący dają adblokowiczom wybór. Jeśli internauci będą chcieli zapoznać się z treścią artykułów, wówczas dostaną dwie możliwości - albo wyłączą szkodliwą dla wydawców wtyczkę, albo zapłacą drobną kwotę za jednorazowy dostęp.

Zobacz także:

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić