Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera| 

Biedronka ma problemy. Wszystkiemu winne piwo

64

Biedronka przed długim weekendem uruchomiła szereg promocji. Jedna z nich dotyczy zakupu 12 piw w butelkach bezzwrotnych wybranych marek, która daje możliwość odebrania 12 kolejnych butelek gratis. Taka oferta nie spodobała się Janowi Śpiewakowi. Popularny społecznik twierdzi, że to zachęta do "upijania się".

Biedronka ma problemy. Wszystkiemu winne piwo
Biedronka ma problemy. Wszystkiemu winne piwa (money.pl, Rafał Parczewski)

Ledwie na początku sierpnia UOKiK informował, że Biedronka musi tłumaczyć się z promocji, w ramach której zakup trzech produktów z kategorii zabawki i książki skutkował otrzymaniem vouchera o wartości 50 proc. nabytych towarów. Klienci skarżyli się, że "vouchera prawie na nic nie można wykorzystać".

UOKiK w tej sytuacji nie zamierzał czekać i postawił zarzuty popularnej sieci sklepów, której grozi ogromna kara finansowa - w wysokości do nawet 10 proc. obrotów. Minęło ledwie kilka dni i Biedronka znów wpadła w tarapaty.

Biedronka ma problemy. Wszystkiemu winne piwa

Biedronka, korzystając z okresu przed długim weekendem, uruchomiła specjalną promocję. Obowiązuje ona od 11 sierpnia (piątek) do 12 sierpnia (sobota). Klienci, posiadający kartę Tylko Biedronka albo sklepową aplikację, mogą kupić 12 piw i wówczas 12 kolejnych dostaną za darmo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowy baner na gmachu NBP. "To obrażanie nas wszystkich"

Oburzony nową promocją Biedronki jest Jan Śpiewak. "Biedronka postanowiła uczcić długi weekend i miesiąc trzeźwości w kościele promocją zachęcająca do upijania się" - napisał aktywista na Twitterze.

Śpiewak dodał, że "Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom nie ma wątpliwości, że takie promocje to przestępstwa w świetle polskiego prawa dlatego składamy zawiadomienie".

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Spora część internautów wyszydziła wpis Śpiewaka i zwróciła uwagę na to, że swoim zachowaniem promuje najnowszą promocję Biedronki. Wielu użytkowników Twittera nie było nawet świadomych, że sieć sklepów ruszyła z tego typu rabatem.

"Dlaczego reklamujesz i robisz zasięgi napojom alkoholowym?", "O, nawet bym nie wiedział, dzięki" - to tylko niektóre komentarze z Twittera. W dość gorącej dyskusji trudno znaleźć jakikolwiek wpis, którego autor podzielałby poglądy Śpiewaka.

Jeden z komentujących zwrócił uwagę na to, że Biedronka nie musi przestrzegać "jakichś ustaleń Kościoła katolickiego", odnosząc się w ten sposób do miesiąca trzeźwości w Kościele katolickim. "No chyba jeszcze nie żyjemy w państwie wyznaniowym" - napisał.

Marta Walkiewicz, kupiec w sieci Biedronka, odpowiedzialna za ofertę piw w rozmowie z money.pl wyjaśniła, że "w promocyjnej ofercie znajdują się także piwa bezalkoholowe, które stanowią znaczny jej udział. Podkreślić należy również, że promocja jest limitowana".

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić