Kiepskie informacje dla Polaków. Każdy z nas stracił sporo pieniędzy

To nie są dobre informacje dla Polaków. W pierwszym półroczu w sklepach znacząco spadła liczba promocji - wynika z badania, w ramach którego przeanalizowano ponad 7 tys. gazetek. Każdy z nas mógł przez to w ostatnich miesiącach stracić nawet kilkaset złotych.

Zakupy; kasy samoobsługowe; kasa samoobsługowa; self checkout; handelKiepskie informacje dla Polaków. Każdy z nas stracił sporo pieniędzy
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Dusan Petkovic

Lipiec był drugim miesiącem z rzędu, w którym odnotowano spadek inflacji, ale nadal pozostaje ona na wysokim poziomie i wynosi 10,8 proc. - wynika z danych przedstawionych przez GUS. W dobie rosnących cen Polaków mogłyby "ratować" liczne promocje w dyskontach i supermarketach. Okazuje się jednak, że coraz trudniej o rabaty w sklepach.

Kiepskie informacje dla Polaków. Każdy z nas stracił sporo pieniędzy

Eksperci z UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupy BLIX zaprezentowali wyniki badania, z którego wynika, że w pierwszym półroczu liczba promocji spadła o 12,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 roku. Autorzy raportu przeanalizowali ponad 7 tys. gazetek handlowych.

Dlaczego sklepy zaciskają pasa i nie próbują kusić klientów w atrakcyjnymi rabatami? - Po pierwsze, jest to efekt wzrostu kosztów druku i dystrybucji papierowych gazetek. Po drugie, widać, że sieci handlowe dokonują poważnych zmian w strategiach marketingowych. Coraz mocniej stawiają na cyfrowe kanały reklamowe, które są bardziej efektywne kosztowo i mają większe zasięgi w stosunku do papierowych folderów - tłumaczy dr Krzysztof Łuczak, współautor analizy z Grupy BLIX.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zakopane wcale nie najdroższe. "Ceny nieco wyhamowały"

Zdaniem dr Łuczaka, sieci sklepów musiały szukać oszczędności w dobie galopujących kosztów i "one finalnie zostały przerzucone na konsumentów w postaci mniejszej ilości promocji".

Julita Pryzmont, współautorka analizy z Hiper-Com Poland, nie ma natomiast wątpliwości, że każdy z klientów mógł "stracić przez te pół roku na zakupach średnio nawet kilkaset złotych". - Kiedyś tego rzędu kwota na przestrzeni 6 miesięcy mogłaby pozostać praktycznie niezauważona. Jednak w czasach wysokiej inflacji wielu Polaków liczy każdą złotówkę i porównuje swoje wydatki z wcześniejszymi po to, żeby jak najwięcej pieniędzy zachować w portfelu - stwierdza.

Brak promocji najmocniej dotknął sklepy RTV/AGD, gdzie ich liczba zmalała o 22,1 proc. względem 2022 roku. W czołowej trójce znalazły się też hipermarkety (15,1 proc.) i markety budowlane (13,7 proc.).

Dobrą informacją dla Polaków może być to, że eksperci spodziewają się spadku inflacji w drugiej połowie 2023 roku, a wtedy łatwiej będzie o akcje promocyjne w polskich sklepach.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"