Polak jednym z głównych sponsorów mundialu. Kim jest Kris Marszalek?

Jednym z głównych sponsorów tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej jest crypto.com. Warto wiedzieć, że firma z branży kryptowalut została założona i jest prowadzona przez Polaka.

Kris MarszalekKris Marszalek
Źródło zdjęć: © Getty Images | Paul Yeung

Na reklamowanie się w trakcie mistrzostw świata w piłce nożnej mogą pozwolić sobie tylko bardzo majętne firmy. Ogromne koszty sprawiają, że na multimedialnych bandach, czy ściankach do wywiadów zwykle widzimy gigantów. Są to m.in. Adidas czy Coca-Cola. Wśród sponsorów znalazła się również firma crypto.com. Pomimo angielskobrzmiącej nazwy, przedsiębiorstwo ma dużo wspólnego z Polską. Jej założycielem i prezesem jest bowiem Kris Marszalek, znany również jako Krzysztof Marszałek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo...

Czym właściwie jest wolność słowa? Czy potrzebne nam są regulacje?

Crypto.com powstało w 2016 roku. Wówczas Kris Marszalek razem z trzema partnerami biznesowymi założył Monaco. Firma ta oferowała karty płatnicze umożliwiające płacenie kryptowalutami za produkty i usługi. Dwa lata później zmieniła nazwę na tę zyskującą na popularności dzisiaj. Właściciele odkupili bowiem domenę od profesora kryptografii Matta Blaze’a. W tamtych latach kryptowaluty nie cieszyły się jednak tak dużą popularnością jak dzisiaj. Polak wierzył jednak w sukces.

Firma Marszalka załapała się na boom kryptowalutowy. Jeszcze w 2019 roku platforma skupiała milion użytkowników, a dzisiaj korzysta z niej aż 70 milionów osób. Crypto.com oferuje możliwość handlu ponad 100 kryptowalutami, a także kontraktami terminowymi, gwarantując przy tym głęboką płynność. Według rankingu "CoinGecko", crypto.com jest na ósmym miejscu wśród giełd o najwyższym obrocie. Nieco niżej wypada w notowaniach "CoinRanking" oraz "CoinMarketCap".

Polak stawia na reklamę w sporcie

Kris Marszalek uważa, że reklamowanie się podczas dużych wydarzeń sportowych to najszybsza i najlepsza droga do popularyzacji marki. To właśnie dlatego logo firmy Polaka pojawia się na meczach mundialu w Katarze. Crypto.com jest znane w świecie sportu ze sponsorowania m.in. Formuły 1 czy UFC, które cieszą się ogromną popularnością. Jednym z najgłośniejszych ruchów sponsorskich ostatnich lat było również przemianowanie słynnej hali Staples Center na Crypto.com Arena. 20-letnia umowa kosztowała przedsiębiorstwo 700 milionów dolarów.

UFC i F1 oglądane są łącznie przez miliard ludzi na całym świecie. Crypto.com zajmuje podczas walk i wyścigów pierwsze miejsce – mówił o strategii marketingowej swojej firmy Kris Marszalek.
Wybrane dla Ciebie
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany