W tych branżach będzie praca. Eksperci rynku pracy oceniają nadchodzący rok

0

Mimo rozwoju sztucznej inteligencji i dynamiki na rynku pracy eksperci mają na koniec roku dla pracowników i pracowniczek dobre wiadomości. Strach, o to że w zawodach przyszłości ludzi zastąpią bezduszne maszyny, a ludzie staną się zbędni okazuje się całkiem nieuzasadniony. Najbardziej w przyszłym roku poszukiwane na rynku pracy będą osoby, u których rozwinięte są kompetencje miękkie.

W tych branżach będzie praca. Eksperci rynku pracy oceniają nadchodzący rok
W tych branżach będzie praca w 2024 roku (Pixabay)

Prognozy na to, jak w nadchodzącym roku rozwijał będzie się rynek pracy wiele osób napawają optymizmem.

Okazuje się, że wbrew wcześniejszym opiniom wciąż w wielu branżach najważniejszy będzie człowiek oraz umiejętności, których nie udało się opanować sztucznej inteligencji.

O to w jakich zawodach będzie można najlepiej zarobić i co najwyżej u kandydatów ocenią pracodawcy pisze Głos Szczeciński. Według badań najbardziej pożądani będą pracownicy swobodnie poruszający się w sieci i sprawnie komunikujący się za jej pomocą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rekrutacja przed lotem w kosmos. Sześć etapów w półtora roku

Ale uwaga, nie chodzi o speców od IT czy programowania, ale o osoby z kompetencjami cyfrowymi, które łatwo nawiązują kontakt i są bardzo komunikatywne. Te cechy szczególnie będą cenione w handlu.

Dlatego zdaniem ekspertów od HR przydadzą się dodatkowe szkolenia i umiejętności, w które zechce inwestować potencjalny pracownik.

Osoba mogąca pochwalić się ukończonym kursem lub dodatkowymi kwalifikacjami już na starcie będzie mogła liczyć na wyższe wynagrodzenie niż konkurenci na to samo stanowisko.

Jak zauważają eksperci z Hays Polska w przyszłym roku zainteresowaniem pracodawców będą się cieszyć przede wszystkim specjaliści ds. sprzedaży, ale z bardzo dobrymi kompetencjami miękkimi - chodzi między innymi o umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejętność współpracy z innymi, kreatywność, radzenie sobie z presją czasu, czy umiejętność wypracowywania kompromisów - pisze Głos Szczeciński.

Tego typu kompetencje przydadzą się nie tylko w handlu, ale zdaniem ekspertów zostaną docenione też w branży turystycznej i hotelarstwie.

Autor: BBI
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić