Wizz Air testuje klasę biznes i internet na pokładzie. Polacy w roli pionierów
Węgierska linia lotnicza Wizz Air wprowadza innowacje. Od listopada pasażerowie będą mogli korzystać z nowej klasy biznesowej - Wizz Class, oraz usług pokładowego Wi-Fi - Wizz Play.
Wizz Air zapowiada wprowadzenie dwóch nowych usług dla swoich klientów. Pierwszą z nich jest Wizz Class, czyli budżetowa wersja klasy biznesowej, drugą zaś Wizz Play, czyli pokładowy system Wi-Fi umożliwiający dostęp do filmów i komunikatorów. Testy tych usług rozpoczną się na kilku wybranych lotniskach, w tym w Warszawie.
Wizz Class pozwoli pasażerom na rezerwację miejsc z zablokowanym środkowym fotelem w pierwszych rzędach samolotu.
Opcja ta będzie dostępna za dodatkową opłatą, jednak szczegóły dotyczące cen mają zostać ujawnione w najbliższych tygodniach. Testy tej usługi ruszą w grudniu na pięciu lotniskach. Zacznie się w Warszawie.
Przyciąga nawet po sezonie. Na miejscu słońce i brak tłumów
Jako linia mocno się zmieniliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Mamy dziś flotę ponad 250 samolotów, a oprócz klientów indywidualnych, odwiedzających rodziny czy wyjeżdżających na wakacje, mamy też coraz więcej pasażerów biznesowych, którzy potrzebują trochę więcej przestrzeni podczas lotów. Chcemy więc im zaproponować takie udogodnienie - mówi Michael Delehant, senior Chief commercial and operations oficer w Wizz Air.
Nowość w postaci Wizz Play umożliwi pasażerom korzystanie z internetowych komunikatorów, składanie zamówień na posiłki bezpośrednio przez urządzenia mobilne oraz dostęp do pokładowej biblioteki filmów i seriali.
Wartością tego systemu jest fakt, że działa on jako zamknięty system, bez dostępu do zewnętrznych platform streamingowych.
Nowa usługa wejdzie w życie w listopadzie. Wiemy, że pasażerowie chcą być dzisiaj cały czas dostępni w sieci i chcemy sprawdzić, czy taka usługa będzie im potrzebna - tłumaczy Silvia Mosquera, commercial oficer w Wizz Air.
Wizz Air testuje klasę biznes i internet na pokładzie. Ujawniono powody
Obie innowacje będą testowane na ograniczonej liczbie tras i samolotów. Jak zaznacza przewoźnik, jeśli pilotaż zakończy się sukcesem, nowe rozwiązania zostaną wprowadzone szerzej w 2026 roku.
Rosnąca liczba podróżnych biznesowych, coraz większe oczekiwania wobec komfortu oraz potrzeba zwiększenia przychodów z usług dodatkowych — to główne powody, dla których przewoźnik zdecydował się na ten ruch.
Chcemy pozostać liderem w segmencie tanich linii, ale jednocześnie oferować rozwiązania, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby pasażerów. Wizz Class i Wizz Play to krok w stronę nowoczesnego podróżowania w przystępnej cenie - wyjaśnia Dyrektor Generalny Wizz Air, Józef Waradi.