Amazon reklamuje się za pomocą... nazistowskiej flagi!
Promocja
Z okazji nfdchodzących świąt Bożego Narodzenia firma Amazon postanowiła w nietypowy sposób zareklamować swój nowy serial "Man in the High Castle" - donosi portal mashable.com. abuła jest oparta na książce „Człowiek z Wysokiego Zamku”, która przedstawia alternatywną historię Stanów Zjednoczonych. W powieści Philipa K. Dicka USA przegrały II wojnę światową z hitlerowską koalicją.
Metro
Światowy gigant z branży e-commerce okleił siedzenia w nowojorskim metrze dwoma wzorami. Jeden przedstawia flagę Stanów Zjednoczonych, lecz z drobną modyfikacją, bo w lewym górnym rogu zamiast 50 gwiazdek widać nazistowskiego orła, znanego z insygniów państwowych III Rzeszy.
"Wschodzące słońce"
Drugi wzór to z kolei flaga faszystowskiego Imperium Japońskiego, które w trakcie II Wojny Światowej było w koalicji z Hitlerem.
Protesty
Oprócz zwykłych ludzi zaprotestowali też politycy. "Nie sądzę, aby reklamy te wpisywały się w standardy komunikacji miejskiej w mieście. Są bardzo agresywne i wykazują się brakiem szacunku dla ofiar II wojny światowej i Holocaustu, ich rodzin, wszystkich ocalałych i po prostu dla mieszkańców Nowego Jorku. Powinny zostać zdjęte" - napisał w oświadczeniu burmistrz miasta Bill de Blasio.
Firma się wycofuje
Po serii negatywnych komentarzy w sieci, Amazon zdecydował się podjąć rozmowy z zarządem transportu w Nowym Jorku, aby zdjąć te wyjątkowo nietrafione reklamy. Firma nie chce jednak komentować sprawy w mediach - podaje portal Mashable.com.