Dziewiczy lot
Największy europejski dwusilnikowy odrzutowiec pasażerski airbus A350-1000 wzbił się po raz pierwszy w powietrze w miejscowości Colomiers niedaleko Tuluzy w południowo-zachodniej Francji.
Większy i dłuższy
Zbudowany z lekkiego włókna węglowego airbus A350-1000 jest o 7 metrów dłuższy od modelu A350-900. Zabiera też na pokład o 40 pasażerów więcej.
Wymiary
Airbus A350-1000 ma prawie 74 metry długości, a rozpiętość jego skrzydeł to 64,7 m.
Ogromne silniki
Samolot napędzany jest dwoma silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97. Średnica wentylatora tego silnika to równe 3 metry. To najnowszy produkt brytyjskiego producenta. W wersji dla A350-1000 będzie miał ciąg 432 kN.
Wielka inwestycja
Ponad 4-godzinny lot samolotu oglądali z ziemi szefowie Airbusa, którzy zainwestowali w tę maszynę 356 milionów dolarów.
Przełamać monopol
366-miejscowy airbus został skonstruowany, aby przełamać monopol amerykańskiego Boeinga na maszynę w segmencie "minijumbo" - dwusilnikowych (zazwyczaj) samolotów, zabierających na pokład 350 osób.
Intensywne testy
Samolot, który wzbił się w powietrze niedaleko Tuluzy, to jeden z trzech testowych modeli airbusa A350-1000, które czeka 1600 godzin intensywnych testów. Komercyjne loty A350-1000 ma rozpocząć w drugiej połowie 2017 roku.
Pierwszy użytkownik
Wiadomo, że pierwszym użytkownikiem airbusa A350-1000, tak jak to było w przypadku modelu A350-900, będą linie Qatar Airways.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.