Oto nowe radiowozy w Los Angeles. To 100 elektrycznych BMW i3
Wygrało mniejsze i tańsze auto
Policja z Los Angeles właśnie dostała poważne wsparcie. W leasing wzięto bowiem aż 100 elektrycznych BMW i3. Samochody rozpoczęły swoją testową służbę we wrześniu 2015 roku i pokonały w tej rywalizacji m.in. szybszą, większą, ale i sporo droższą Teslę Model S. Do funkcjonariuszy trafią już niedługo.
Dlaczego ten model?
BMW i3 nie jest tanim samochodem, więc policja musiała jakoś uzasadnić swój wybór. Auto wybrano ze względu na oszczędność, niezawodność, usługi ConnectedDrive, dużą infrastrukturę ładowania elektrycznych BMW i mnogość punktów, gdzie będzie można serwisować nowe radiowozy.
Zielona polityka
Elektryczne auto wpisuje się też w politykę rozwoju miasta Los Angeles, które chce być bardziej ekologiczne. Dzięki temu mają być oszczędzane zarówno pieniądze, jak i zasoby naturalne.
Nie do pościgów
W błędzie są ci, którzy uważają, że te BMW będą używane do pościgów – zasięg niespełna 200 kilometrów w dużej mierze uzależniony od stylu jazdy raczej nie gwarantowałby ich powodzenia. Flota 100 i3 nie będzie odpowiadać na wezwania alarmowe. Ma służyć głównie transportowi funkcjonariuszy.
Każdy pod kontrolą
Auta mają być na bieżąco monitorowane. Ich komputer będzie wysyłać niezbędne informacje dla zarządców floty – m.in. wiadomość, gdzie znajduje się dany pojazd. Dzięki temu samochody będą odpowiednio przygotowane, a ich ładowanie efektywne. W końcu nikt nie chce, żeby co chwilę trzeba było holować jakieś, bo zabrakło mu prądu.
Co wybrano?
Nie do końca wiadomo jednak, jaką wersję wybrała policja z Los Angeles. Z jednej strony mówi się, że funkcjonariusze chcą dysponować modelami elektrycznymi i zeroemisyjnymi, z drugiej jednak na zdjęciach przekazania egzemplarzy testowych widać te wyposażone w… silnik spalinowy. Jest to jedna z wersji i3, która ma zamontowany zwykły silnik, pracujący w razie potrzeby jak generator (tzw. range extender).
Nie jest tanio
BMW i3 to samochód elektryczny, obecny na rynku od 2013 roku. Jego silnik elektryczny ma moc 170 KM. Dzięki niemu rozpędza się do 100 km/h w 7,2 s. W USA ceny rozpoczynają się od 42,4 tys. dolarów – bez uwzględnienia ulg i dopłat. W Polsce BMW i3 kosztuje przynajmniej 153,7 tys. zł.