Bosacka nagłośniła sprawę. Biedronka zapłaci grzywnę za "promocję alkoholu"?

48

Katarzyna Bosacka skrytykowała sieć sklepów Biedronka za promocję piwa, co zdaniem dziennikarki jest promowaniem alkoholu w społeczeństwie. Nagłośnioną w sieci sprawą zainteresowało się Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom. Instytucja nie ma wątpliwości, że doszło do naruszenia przepisów.

Bosacka nagłośniła sprawę. Biedronka zapłaci grzywnę za "promocję alkoholu"?
Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom odniosło się do sprawy nagłośnionej przez Katarzynę Bosacką (AKPA, Facebook)

Post opublikowany przez Katarzynę Bosacką na Facebooku odbił się szerokim echem w sieci. Prowadząca popularnego programu "Wiem, co jem i wiem, co kupuję" była oburzona nową promocją, zaproponowaną przez sieć sklepów Biedronka. W najnowszej gazetce promocyjnej Biedronka zachęca do zakupu piwa po okazyjnej cenie.

Takiej promocji na napoje rozweselające w długim życiu moim nie widziałam. Kupisz 12 piw, 12 dostajesz gratis. Ej, Biedronka czy to zgodne z prawem? Zdaje się, że w Polsce obowiązuje zakaz promocji alkoholu? - zapytała w swoim poście dziennikarka.

Sieć dyskontów odniosła się do sprawy w sekcji komentarzy pod wpisem Katarzyny Bosackiej. Przedstawiciele marki zauważyli, że w Polsce obowiązuje zakaz reklamy napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rynek suplementów rośnie. Bosacka bez litości o Polakach
W Biedronce zawsze stosujemy się do obowiązujących przepisów, a nasi klienci doceniają tego typu promocje - Biedronka dodała w krótkim oświadczeniu.

KCPU bada promocję piw w Biedronce

W środę sprawę skomentowało Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU), które Bosacka także oznaczyła w swoim poście. Instytucja powołana przez Ministra Zdrowia opublikowała na Facebooku oficjalne oświadczenie.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

KCPU podkreśliło przede wszystkim, że reklama i promocja napojów alkoholowych jest na terenie Polski - co do zasady - zabroniona i podlega odpowiedzialności karnej na podstawie art. 45² ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Nie ulega wątpliwości KCPU, że proponowanie zakupu większej ilości napojów alkoholowych w celu uzyskania korzystniejszej ceny jest zachęcaniem do nadmiernego spożycia alkoholu, co stanowi złamanie zakazu określonego w art. 13¹ ust. 5 ustawy - czytamy w oświadczeniu.

Instytucja dodała, że za złamanie przepisu grozi surowa kara w postaci grzywny od 10 tys. do nawet 500 tys. złotych. Z oświadczenia można wywnioskować, że KCPU zamierza bliżej przyjrzeć się biedronkowej promocji i w przypadku stwierdzenia naruszenia, podejmie odpowiednie działania.

Trwa ładowanie wpisu:facebook
Autor: SSŃ
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić