Reklamowali piwo, Bosacka nie wytrzymała. "Takiej promocji w moim długim życiu nie widziałam"

210

Katarzyna Bosacka od dawna tropi nieuczciwych producentów żywności i sklepy żerujące na niewiedzy lub naiwności klientów. Tym razem dostało się sieci Biedronka za promocję piwa. Blogerka reklamą alkoholu postanowiła zainteresować także Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom. Mamy komentarz dyrektora działu prawnego sieci.

Reklamowali piwo, Bosacka nie wytrzymała. "Takiej promocji w moim długim życiu nie widziałam"
Bosacka uderza w popularną sieć sklepów spożywczych (AKPA, Facebook)

"Takiej promocji na napoje rozweselające w długim życiu moim nie widziałam" - grzmi w swoim poście dziennikarka Katarzyna Bosacka i załącza skriny z najnowszej gazetki promocyjnej wydawanej przez popularną sieć.

Na zdjęciu widać czteropaki tanich piw popularnych w Polsce marek. Sieć zachęca do ich zakupu, solennie nagradzając klientów decydujących się na hurtowe ilości trunku. Za 12 puszek zakupionego alkoholu, kolejne 12 klienci dostają w gratisie.

Ej, Biedronka zdaje się, że w Polsce obowiązuje zakaz promocji alkoholu? - zaczepnie pyta w swoim poście dziennikarka oznaczając w komentarzu Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom i dodaje: - Może zajęlibyście się promocją warzyw i owoców? Kupisz 12 jabłek lub marchewek, 12 dostaniesz gratis.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Katarzyna Bosacka ostrzega przed majówką: "Nie należy zbyt długo grillować mięsa"

"Jaki naród, takie promocje" pisze ktoś pod postem. A inna z osób zauważa, że zbliża się przecież majówka i tego typu promocja nie powinna nikogo dziwić.

To bardzo powtarzalna w dyskontach oferta i jak każda tego typu reklama trafia do tych, których to interesuje. Jeszcze nie słyszałam o przypadku, żeby ktoś się nie nawalił, bo usłyszał, że alko nie można promować - dodaje jedna z internautek.

Jak na zarzuty popularnej blogerki zareagowali przedstawiciele sieci Biedronka?

Sieć Biedronka zawsze stosuje się do obowiązujących w Polsce przepisów prawa. Co do zasady reklama piwa stanowi wyjątek ustawowy od zakazu reklamy alkoholu, jest zatem dozwolona z zachowaniem określonych wymagań. Materiały reklamowe Biedronki poddawane są kontroli pod kątem prawnym i spełniają niezbędne wymogi zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi - komentuje dla o2.pl Dominik Wolski, dyrektor działu prawnego sieci Biedronka.
Autor: BBI
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić