"Coraz więcej zgłoszeń". Warszawiacy skarżą się na kurierów i dostawców

W związku z pandemią, rośnie liczba umów zawieranych na odległość. Nie wszystkie firmy potrafią sprostać rosnącemu popytowi. – Mieszkańcy stolicy coraz częściej skarżą się na kurierów i dostawców jedzenia – podkreśla warszawska rzecznik konsumentów Małgorzata Rothert.

Warszawiacy coraz częściej skarżą się na dostawyWarszawiacy coraz częściej skarżą się na dostawy
Źródło zdjęć: © Getty Images

W sieci kupujemy już niemal wszystko: od artykułów przemysłowych oraz ubrań po jedzenie. Pojawiają się jednak problemy z dostawami produktów. Szczególnie narzekać mają na nie warszawiacy.

Siłą rzeczy trafia do nas coraz więcej konsumentów, niezadowolonych z dostawy – mówi Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie Małgorzata Rothert.

O tym warto pamiętać. Kupując towar przez internet zawsze mamy prawo do zwrotu

Wiele firm sugerować ma klientom, że wszelkie roszczenia w sprawach uszkodzonych przesyłek wygasają w momencie odebrania paczki. Rzecznik podkreśla jednak, że nie jest to prawda. Zgodnie z prawem na rozpakowanie pakunku mamy 7 dni.

Oczywiście, jeśli zawartość jest delikatna lub widzimy, że opakowanie zostało uszkodzone w transporcie, powinniśmy to zrobić niezwłocznie – podkreśla rzecznik.

Małgorzata Rothert zaznacza jednak, że kurier może zostawić paczkę pod naszą nieobecność. Nie oznacza to utraty naszych praw. Kupując towar w sieci, zawsze możemy skorzystać z prawa do zwrotu towaru w takim stanie, w jakim do nas dotarł.

Warto zrobić zdjęcia rozpakowanej przesyłki, zapewnić sobie świadka, który w razie czego zezna, w jakim stanie dotarł do nas towar – dodaje rzecznik.

Konsumenci skarżą się na dostawy. W ubiegłym roku wszczęto 37 spraw sądowych

Do Miejskiej Rzecznik Konsumentów wpływać ma coraz więcej skarg na dostawców jedzenia. Jedna z nich – dotycząca nierzetelnej firmy cateringowej – jest już rozpatrywana w prokuraturze.

Rothert podkreśla, że jeśli jedzenie dotarło zimne lub nie dotarło wcale – mamy prawo domagać się rekompensaty finansowej lub upustu. W przypadku jeżeli dojechało po czasie, możemy odstąpić od umowy i go nie przyjąć.

Żądając od dostawcy odszkodowania przekraczającego koszty jedzenia musimy udowodnić szkodę, jaką z tego tytułu ponieśliśmy – mówi rzecznik. I dodaje, że zepsuty wieczór i zły humor nie są dobrymi argumentami na drodze sądowej.

Z danych wynika, że Biuro Miejskiej Rzecznik Konsumentów udziela mieszkańcom Warszawy dziennie ok. 30 porad. Średnio sześć razy dziennie podejmowane są interwencje u przedsiębiorców. W ubiegłym roku wszczęto 37 spraw sądowych, a w 110 przypadkach udzielono pomocy klientom bez wchodzenia na drogę sądową.

Obejrzyj także: Nie tylko paragony grozy. Na to też trzeba uważać w restauracjach

Wybrane dla Ciebie
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?