o2 - Serce Internetu
  • QUIZY
SSŃ

Marsjański krater Gale. NASA pokazała widowiskowe zdjęcie

Podziel się

NASA pokazało nowe, oszałamiające zdjęcia z Marsa. Na widowiskowych fotografiach z lotu ptaka widać łazika Curiosity wspinającego się na formację skalną "Mont Mercou" na olbrzymim kraterze marsjańskim Gale.

Marsjański krater Gale. NASA pokazała widowiskowe zdjęcie
NASA pokazała niezwykłe zdjęcie z Marsa, na którym widać łazika Curiosity (NASA/JPL/University of Arizona)
bECenpzF

Zdjęcia wykonano za pomocą Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), statku kosmicznego, który przez 15 lat badał atmosferę Marsa i teren planety z orbity. MRO jest wyposażony w potężną kamerę High-Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE), która pomogła już w wielu odkryciach na Czerwonej Planecie.

Niesamowite zdjęcia z Marsa

HiRISE wykonał zdjęcie 18 kwietnia z wysokości ok. 270 km nad łazikiem. Góra Sharp, która jest centralnym punktem krateru Gale, ma ponad 5 km wysokości. Łazik jest mniej więcej wielkości małego samochodu i obecnie znajduje się w pobliżu 6-metrowego klifu, gdzie bada odsłonięte skały.

bECenpzH

Według Centrum Operacyjnego HiRISE w Arizonie Curiosity bada 96-milowy krater Gale od sierpnia 2012 roku i do tej pory przejechał ponad 15 mil. W ciągu pierwszych dwóch lat na Marsie Curiosity potwierdził, że krater Gale był kiedyś jeziorem wypełnionym chemicznymi składnikami odpowiednimi do życia.

Od tego czasu Curiosity odkrył materiał organiczny na Czerwonej Planecie, wykrył tajemnicze skoki poziomu metanu w marsjańskiej atmosferze i odkrył dowody na to, że po wyschnięciu Marsa pozostały małe, słone stawy.

bECenpzN

Curiosity został wysłany na Marsa, aby zbadać możliwości występowania potencjalnych warunków do życia na tej planecie i utrzymania się tam życia organicznego. Ostatnio NASA ogłosiła, że ​​analiza próbek zebranych przez Curiosity pośrednio wskazała na obecność soli organicznych na Marsie.