Najsłynniejsza babka w Polsce. Pokazali jej grób. Aż brakuje słów
Ogromną popularność Krystynie Feldman zagwarantowała m.in. rola "babki Kiepskiej" w popularnym serialu "Świat według Kiepskich". Choć ta wielka aktorka zmarła w 2007 roku, wciąż pamięta o niej mnóstwo osób.
Ten widok aż zapiera dech w piersiach i sprawia, że brakuje słów. Grób Krystyny Feldman znów utonął w zniczach. Serwis epoznan.pl pokazał migawkę, na której widać mnóstwo "lampek". Ludzie ustawali je jedna przy drugiej, by zmieściło się jak najwięcej.
A i tak miejsca na nagrobku szybciutko się zapełniły. W związku z tym wiele zniczy pojawiło się przed grobem, co od razu przykuwa wzrok i pokazuje, jak wiele osób pamięta o Krystynie Feldman.
"To była wszystkich babcia", "Można rzec - kiepsko znaleźć miejsce, żeby położyć kolejny znicz", "Poznałem osobiście. Pani Krystyna miała ten niesamowity błysk w oczach... Cześć Jej pamięci" - czytamy w komentarzach.
Zaniedbane i zapomniane groby znanych Polaków
Krystyna Feldman urodziła się 1 marca 1916 roku we Lwowie. Aktorka, znana jako mistrzyni drugiego planu, związana była w późniejszym okresie życia głównie z Poznaniem. Zmarła 24 stycznia 2007 roku w stolicy Wielkopolski w wieku 90 lat.
Zgodnie ze swoją ostatnią wolą, została pochowana w kostiumie ze swojego ostatniego monodramu "I to mi zostało" w Alei Zasłużonych na Cmentarzu Miłostowskim w Poznaniu.
Najpopularniejsze role Krystyny Feldman
Szerokiej publiczności Krystyna Feldman dała się poznać przede wszystkim dzięki dwóm kreacjom, które zyskały status kultowych. Pierwszą z nich była Rozalia Kiepska, znana jako "babka Kiepska", czyli matka Haliny i teściowa Ferdynanda w popularnym serialu komediowym Świat według Kiepskich (występowała w latach 1999–2007). Rola ta, choć komediowa, ukazywała niezwykły kunszt aktorki w budowaniu wyrazistych postaci.
Drugą, kluczową w jej karierze, była dramatyczna i tytułowa rola Nikifora Krynickiego, malarza prymitywisty, w filmie "Mój Nikifor" (2004) w reżyserii Krzysztofa Krauzego. Za tę kreację Feldman została uhonorowana licznymi nagrodami, w tym Polską Nagrodą Filmową Orzeł za najlepszą główną rolę kobiecą, udowadniając swój wszechstronny talent.
Oprócz tych dwóch czołowych ról, Krystyna Feldman zbudowała swoją reputację "królowej drugiego planu" dzięki dziesiątkom wyrazistych kreacji epizodycznych i drugoplanowych, często wcielając się w ekscentryczne starsze kobiety.