To stąd kosmetyki ruszają do milionów klientów. Centrum logistyczne Notino w Polsce ma już rok
Nawet 90 tys. zamówień wypuszcza Notino w świat każdego dnia. Wiele z tych paczek wyrusza do klientów z kluczowego magazynu w Polsce – otwartego przed rokiem centrum logistycznego w Głuchowie koło Łodzi. Dotychczas przetworzono w nim już ponad 6,5 mln zleceń.
W samym sercu kraju, w położonym 50 km od Łodzi, tuż przy drodze krajowej nr 72 Głuchowie stanął ważny dla zaawansowanej sieci logistycznej Notino nowoczesny magazyn o powierzchni ponad 25 000 mkw. Hala wypełniona jest regałami – ich łączna długość to ok. 9 km, a całość została zaprojektowana w taki sposób, aby można było obsługiwać maksymalną liczbę paczek jednocześnie.
Stąd zamówienia ruszają nie tylko w Polskę, ale też na inne ważne rynki europejskie: do Niemiec, Skandynawii, krajów bałtyckich i Ukrainy. W magazynie pracuje blisko 1200 osób.
Polska to ważny punkt na logistycznej mapie Notino. Nasz kraj odpowiada za 15 proc. całkowitego obrotu tego największego europejskiego e-sprzedawcy kosmetyków i produktów zdrowotnych (2023/2024) i stanowi 60 proc. wolumenu obsługi magazynowej.
– Ogromna skala działania, zwłaszcza w Polsce, pokazuje naszą gotowość do obsługi dynamicznie rosnącego popytu na wielu europejskich rynkach. Zbudowaliśmy system, w którym szybkość to nie cel – to standard. Dostawy w Polsce docierają do klientów nawet w 1,9 dnia – zwraca uwagę Jozef Taraba, Logistics Operations Director w Notino.
Innowacje dla lepszej obsługi klienta
Magazyn w Głuchowie jest wyposażony w najnowsze technologie, dzięki czemu zamówienia realizowane są jeszcze szybciej i w bardziej bezpieczny sposób.
Działają tu dwie automatyczne linie pakujące i etykietujące przesyłki. Produkty są kompletowane szybko i precyzyjnie. Mówimy przy tym o maksymalnej wydajności i minimalnym udziale człowieka.
Wysyłkę wspierają tak zaawansowane urządzenia jak: laser grawerujący napisy na produktach, które wymagają personalizacji, rentgen służący do kontroli bezpieczeństwa zawartości przesyłek i pomiar Cubiscan – inteligentne rozwiązanie do efektywnego mierzenia i ważenia przesyłek, co optymalizuje pakowanie, eliminuje puste przestrzenie i ułatwia planowanie tras.
Co więcej, algorytmy analizują dane o miejscu docelowym, rozmiarze paczki i wymaganym czasie dostawy, co pozwala wybrać najlepszą trasę i kuriera.
Po magazynie jeżdżą autonomiczne roboty marek Locus i Agliox, przyspieszające transportowanie produktów, a próbki w pudełkach umieszczają nowoczesne maszyny.
- Inwestycja w automatyzację to nie tylko kwestia efektywności. Chodzi o podniesienie jakości całego doświadczenia zakupowego. Od momentu przygotowania zamówienia po jego wysyłkę, każdy etap jest optymalizowany przez technologię – tłumaczy Marcin Niestatek, Head of Warehouse w Głuchowie.
Magazyn Notino wykorzystuje rozwiązania przyjazne środowisku. Na dachu budynku znajdują się panele słoneczne o mocy 100 kW. Energia ze źródeł odnawialnych wspiera codzienną pracę magazynu i zmniejsza zużycie CO2. Z kolei automatyczne linie pakujące pozwalają zmniejszyć zużycie plastiku o ponad 90 proc., ograniczyć ilość odpadów i zoptymalizować zużycie materiałów.
Konsumenci doceniają Notino
Notino – firma o czeskim rodowodzie i z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku, to sklep internetowy z szeroką ofertą perfum i kosmetyków – ponad 115 tys. produktów ponad 1800 marek, 1,3 mld euro obrotu.
Notino działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie oraz 26 sklepach stacjonarnych. Te ostatnie to nowoczesne showroomy, łączące doświadczenie zakupów online i offline.
Notino zaufało już ponad 24 mln klientów w całej Europie. Co więcej, firma może pochwalić się imponującym wynikiem NPS (Net Promoter Score) w Polsce – ponad 80 punktów. Klienci doceniają m.in. szybki czas dostawy. Do punktu odbioru Notino paczka dociera w zaledwie 2,47 dnia, do punktów partnerskich 2,8 dnia, a przy dostawie kurierskiej trwa to 2,67 dnia.
Paczki można też odbierać w sklepach stacjonarnych, m.in. w Łodzi i Katowicach. Tylko w tym roku Notino otworzy nowe punkty: dwa w Pradze oraz pierwszy salon w Zagrzebiu. Modernizacji doczekał się również salon w Łodzi. Na miejscu można skorzystać z wirtualnego lustra, które – dzięki technologii MoT – pozwala wypróbować produkty bez potrzeby ich nakładania. Z kolei na półkach zamiast tradycyjnych cen znajdziemy cyfrowe etykiety z kodem QR, które przekierowują do konkretnego produktu w aplikacji lub na stronie Notino. Zakup online sfinalizujemy więc szybko i wygodnie.
Notino to firma, która bez wątpienia wie, jak wykorzystać innowacje i zaawansowane technologie, by zapewnić klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe.