To stąd kosmetyki ruszają do milionów klientów. Centrum logistyczne Notino w Polsce ma już rok

Nawet 90 tys. zamówień wypuszcza Notino w świat każdego dnia. Wiele z tych paczek wyrusza do klientów z kluczowego magazynu w Polsce – otwartego przed rokiem centrum logistycznego w Głuchowie koło Łodzi. Dotychczas przetworzono w nim już ponad 6,5 mln zleceń.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

W samym sercu kraju, w położonym 50 km od Łodzi, tuż przy drodze krajowej nr 72 Głuchowie stanął ważny dla zaawansowanej sieci logistycznej Notino nowoczesny magazyn o powierzchni ponad 25 000 mkw. Hala wypełniona jest regałami – ich łączna długość to ok. 9 km, a całość została zaprojektowana w taki sposób, aby można było obsługiwać maksymalną liczbę paczek jednocześnie.

Stąd zamówienia ruszają nie tylko w Polskę, ale też na inne ważne rynki europejskie: do Niemiec, Skandynawii, krajów bałtyckich i Ukrainy. W magazynie pracuje blisko 1200 osób.

Polska to ważny punkt na logistycznej mapie Notino. Nasz kraj odpowiada za 15 proc. całkowitego obrotu tego największego europejskiego e-sprzedawcy kosmetyków i produktów zdrowotnych (2023/2024) i stanowi 60 proc. wolumenu obsługi magazynowej.

Ogromna skala działania, zwłaszcza w Polsce, pokazuje naszą gotowość do obsługi dynamicznie rosnącego popytu na wielu europejskich rynkach. Zbudowaliśmy system, w którym szybkość to nie cel – to standard. Dostawy w Polsce docierają do klientów nawet w 1,9 dnia zwraca uwagę Jozef Taraba, Logistics Operations Director w Notino.

Innowacje dla lepszej obsługi klienta

Magazyn w Głuchowie jest wyposażony w najnowsze technologie, dzięki czemu zamówienia realizowane są jeszcze szybciej i w bardziej bezpieczny sposób.

Działają tu dwie automatyczne linie pakujące i etykietujące przesyłki. Produkty są kompletowane szybko i precyzyjnie. Mówimy przy tym o maksymalnej wydajności i minimalnym udziale człowieka.

Wysyłkę wspierają tak zaawansowane urządzenia jak: laser grawerujący napisy na produktach, które wymagają personalizacji, rentgen służący do kontroli bezpieczeństwa zawartości przesyłek i pomiar Cubiscan – inteligentne rozwiązanie do efektywnego mierzenia i ważenia przesyłek, co optymalizuje pakowanie, eliminuje puste przestrzenie i ułatwia planowanie tras.

Co więcej, algorytmy analizują dane o miejscu docelowym, rozmiarze paczki i wymaganym czasie dostawy, co pozwala wybrać najlepszą trasę i kuriera.

Po magazynie jeżdżą autonomiczne roboty marek Locus i Agliox, przyspieszające transportowanie produktów, a próbki w pudełkach umieszczają nowoczesne maszyny.

- Inwestycja w automatyzację to nie tylko kwestia efektywności. Chodzi o podniesienie jakości całego doświadczenia zakupowego. Od momentu przygotowania zamówienia po jego wysyłkę, każdy etap jest optymalizowany przez technologię – tłumaczy Marcin Niestatek, Head of Warehouse w Głuchowie.

Wnętrze magazynu Notino w Polsce.
Wnętrze magazynu Notino w Polsce. © materiały partnera

Magazyn Notino wykorzystuje rozwiązania przyjazne środowisku. Na dachu budynku znajdują się panele słoneczne o mocy 100 kW. Energia ze źródeł odnawialnych wspiera codzienną pracę magazynu i zmniejsza zużycie CO2. Z kolei automatyczne linie pakujące pozwalają zmniejszyć zużycie plastiku o ponad 90 proc., ograniczyć ilość odpadów i zoptymalizować zużycie materiałów.

Konsumenci doceniają Notino

Notino – firma o czeskim rodowodzie i z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku, to sklep internetowy z szeroką ofertą perfum i kosmetyków – ponad 115 tys. produktów ponad 1800 marek, 1,3 mld euro obrotu.

Notino działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie oraz 26 sklepach stacjonarnych. Te ostatnie to nowoczesne showroomy, łączące doświadczenie zakupów online i offline.

Notino zaufało już ponad 24 mln klientów w całej Europie. Co więcej, firma może pochwalić się imponującym wynikiem NPS (Net Promoter Score) w Polsce – ponad 80 punktów. Klienci doceniają m.in. szybki czas dostawy. Do punktu odbioru Notino paczka dociera w zaledwie 2,47 dnia, do punktów partnerskich 2,8 dnia, a przy dostawie kurierskiej trwa to 2,67 dnia.

Paczki można też odbierać w sklepach stacjonarnych, m.in. w Łodzi i Katowicach. Tylko w tym roku Notino otworzy nowe punkty: dwa w Pradze oraz pierwszy salon w Zagrzebiu. Modernizacji doczekał się również salon w Łodzi. Na miejscu można skorzystać z wirtualnego lustra, które – dzięki technologii MoT – pozwala wypróbować produkty bez potrzeby ich nakładania. Z kolei na półkach zamiast tradycyjnych cen znajdziemy cyfrowe etykiety z kodem QR, które przekierowują do konkretnego produktu w aplikacji lub na stronie Notino. Zakup online sfinalizujemy więc szybko i wygodnie.

Notino to firma, która bez wątpienia wie, jak wykorzystać innowacje i zaawansowane technologie, by zapewnić klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe.

Materiał sponsorowany przez Notino
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 07.12.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Wyniki Lotto 07.12.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
"Niebieskie psy" w Czarnobylu. Pojawiła się nowa teoria
"Niebieskie psy" w Czarnobylu. Pojawiła się nowa teoria
Tragiczny wypadek na torach. Pociąg potrącił pieszego
Tragiczny wypadek na torach. Pociąg potrącił pieszego
Pogoda na zimę. Pokazali czarny scenariusz dla Polski
Pogoda na zimę. Pokazali czarny scenariusz dla Polski
Nagranie z trasy S2. Prawie wpadł pod ciężarówkę
Nagranie z trasy S2. Prawie wpadł pod ciężarówkę
Kolęda bez zaproszenia? Parafia: "Czujemy się zaproszeni"
Kolęda bez zaproszenia? Parafia: "Czujemy się zaproszeni"
Żart Rosjanki wywołał burzę. Straciła pracę
Żart Rosjanki wywołał burzę. Straciła pracę
Verstappen wygrał wyścig, ale to nie wystarczyło. Jest nowy mistrz F1
Verstappen wygrał wyścig, ale to nie wystarczyło. Jest nowy mistrz F1
Nazwał dziennikarkę świnką. Gwiazda zarzuca Trumpowi gwałt
Nazwał dziennikarkę świnką. Gwiazda zarzuca Trumpowi gwałt
Leśnicy tłumaczą. Taki widok tylko w trzech przypadkach
Leśnicy tłumaczą. Taki widok tylko w trzech przypadkach
Żywa choinka od leśników. Nadleśnictwa ruszają ze sprzedażą i „mapą”
Żywa choinka od leśników. Nadleśnictwa ruszają ze sprzedażą i „mapą”
PŚ w Wiśle. Siedmiu Polaków z przepustką, Kubacki poza konkursem
PŚ w Wiśle. Siedmiu Polaków z przepustką, Kubacki poza konkursem
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu o2