Szokujące odkrycie na Marsie. NASA pokazała zdjęcia

Sensacyjne ustalenia międzynarodowej grupy badaczy. Niektórzy naukowcy twierdzą, że na zdjęciach Marsa widać... kosmiczne grzyby. Są jednak też inne teorie.

Szokujące odkrycie na Marsie. NASA pokazała zdjęcia
Mars (Pixabay)

Naukowcy z wypiekami na twarzach analizują fotografie Marsa przesłane przez łazik Curiosity. Nie brakuje takich, którzy uważają, że na zdjęciach opublikowanych przez NASA widoczne są grzyby przypominające ziemskie purchawki.

"Super Express" pisze, że za teorią grzybową stoją tacy eksperci jak mikrobiolog dr Xinli Wei z Chińskiej Akademii Nauk, astrofizyk dr Rudolph Schild z Harvard-Smithsonian oraz dr Rhawn Gabriel Joseph.

NASA publikuje zdjęcia. Naukowcy nie są zgodni

Są jednak też tacy badacze, którzy twierdzą, że na zdjęciach upublicznionych przez NASA wcale nie widać grzybów. Ich teoria mówi o tym, że są to po prostu okrągłe formacje skalne o jasnym kolorze.

Zwolennicy teorii o grzybach nie chcą jednak odpuszczać. Tłumaczą, że te obiekty zachowują się dokładnie tak samo, jak purchawki.

Naukowcy tłumaczą, że zmieniają kształt, nadymają się, po czym znikają. Nie wszystkich przekonuje jednak taka analiza. Spory dotyczące tej kwestii będą się pewnie jeszcze toczyć przez jakiś czas.

Trwa ładowanie wpisu:twitter