Brudne powietrze groźniejsze, niż sądziliśmy. Odkryli zmiany w mózgu

Podziel się:

Najnowsze badania wykazały, że drobne cząsteczki zanieczyszczeń mogą dostać się do mózgu. Podejrzewane o toksyczność cząstki tlenku żelaza mogą być odpowiedzialne za rozwój takich chorób jak Alzheimer. Naukowcy nazwali to odkrycie "wstrząsającym".

Brudne powietrze groźniejsze, niż sądziliśmy. Odkryli zmiany w mózgu
(Domena publiczna)

Badania wpływu zanieczyszczeń powietrza skupiały się do tej pory na płucach i sercu. Okazuje się jednak, że uwaga naukowców powinna zwrócić się również w stronę mózgu. Badania przeprowadzone na angielskim Lancaster University wykazały, że w tkance mózgowej osiadają miliardy cząsteczek związku znanego jako magnetyt. Podnosi to całą masę pytań na temat zdrowotnych konsekwencji zanieczyszczenia.

To szokujące. Badając tkankę mózgową, widzieliśmy cząsteczki w komórkach. Kiedy wydobyliśmy je za pomocą magnesu, okazało się, że są ich miliony w jednym gramie tkanki. To miliony okazji, żeby dokonać uszkodzeń - stwierdziła prof. Barbara Maher, prowadząca badania, cytowana przez BBC.

Konsekwencje tego odkrycia mogą być poważne. Według prof. Davida Allsopa, specjalisty od Alzheimera i innych chorób zwyrodnieniowych układu nerwowego, cząsteczki znalezione w mózgu mogą być istotnym czynnikiem w procesie rozwoju tych schorzeń. Badania będą kontynuowane.

Autor: Bartosz Nowak

nichtik
6 lat temu
I dlatego co rano jem 5g kurkumy, ( zawierającej kurkuminę, która zamienia nasze komórki w superkomórki ) - istne zdrowotne tornado f5 - pocleam każdemu
Nick
6 lat temu
A kiedy wreszcie naukowcy odkryją, że nie wolno jeść toksycznych produktów tylko ekologiczne i kiedy zostanie zabronione stosowanie chemii i hormonów w żywności.
Azot
6 lat temu
Poczytajcie sobie o "chemtrails". Wpiszcie w google.
Tadeusz
6 lat temu
Taki jeden -Gość- pisze "zginie parę milionów no to co". Niby uczeni a gamonie, historia podpowiada co i jak się działo na świecie z krajami i ludźmi, więc chwycą jak kiedyś za żelazo i do boju, może i za kije też !!! Nie ma innej alternatywy na to wszystko co się dzieje. Wszystkiego jest już za dużo na świecie łącznie z ludźmi. Nigdy w dziejach ziemi czegoś takiego nie było bo w porę przerzedzano stan, nawet z dużą dozą zadowolenia !!!
Doktor
6 lat temu
Na to wszystko jest lekarstwo: płukanie żołądka i potrójna lewatywa.
Mx4
powiem krótko......... pieprzenie
16+
marihuana
ja
6 lat temu
no może i jest tylko czy na pewno taki szkodliwy a inne związki to nie .ja myśle że to trochę to my wszystkiego w swoim organizmie mamy i jesteśmy częścią kosmosu i skoro chęmia to nasz organizm to tak bardzo nie powinno nam przeszkadzać,a choroby powstają na skutek zatruć i zniszczeń komórek.
CIk
6 lat temu
Wg. naukowców Chińczycy musieli by mieć co drugi alzheimera!
xsxxsd
6 lat temu
Za 20 lat naukowcy "odkryją" że marihuana i wrotycz mają o wiele lepsze właściwości lecznicze niż tabletki produkowane przez koncerny chemiczne... oh wait... nie odkryją... koncerny zablokują te informacje.
dobromir p
6 lat temu
ruda żelaza i to najlepsza w mózgu- a może to naturalny kompas- zawsze wskazuje północ ( żeby nie zabłądzić), a nadaje się też na ferromagnetyk- to może i pomaga w telepatii :)))))))). a oni zaraz alzheimer! :))))))))))
fff
6 lat temu
man tylko nadzieję że nie doczekam starości.
Gość