IBM zdenerwował kobiety akcją z suszarkami

Na IBM spadła krytyka z powodu kampanii zachęcającej kobiety, by "zhakowały suszarkę". Użytkownicy Twittera uznali, że #HackAHairDryer poniża kobiety i traktuje je protekcjonalnie.

IBM zdenerwował kobiety akcją z suszarkami
(Youtube.com)

Chcieli dobrze, a wyszyło dokładnie odwrotnie. Reklamówka akcji, mającej zachęcić kobiety do innowacyjnego podejścia do technologii, wywołała falę sprzeciwy ze strony feministek. Po wielu gorących wypowiedziach, IBM skasowało nagranie ze swojego konta na YouTube

Dziewczyny nie lubią nauki? Programować? Tylko faceci noszą kitle? - pytali w wideo autorzy kampanii i proponowali, by kobiety wykorzystały suszarkę do zupełnie nowych celów.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Wideo można zobaczyć tutaj.

Komputerowy gigant promując w mediach społecznościowych #HackAHairDryer miał nadzieję nakłonić kobiety do aplikowania na stanowiska związane z naukami ścisłymi i inżynierią. W USA panie zajmują jedynie 3 na 10 takich miejsc. Motywacja była słuszna, ale wykonanie spotkało się z krytyką.

Trwa ładowanie wpisu:twitter
Trwa ładowanie wpisu:twitter
Trwa ładowanie wpisu:twitter
Trwa ładowanie wpisu:twitter
Trwa ładowanie wpisu:twitter
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić