Aneta Michałowska| 

Internauci wściekli na reklamy Nivea. "Są rasistowskie"

27

"White is purity" czyli "Biel to czystość". Tak brzmi slogan najnowszej kampanii marki promującej jeden z antyperspirantów, wokół którego rozpętała się burza w sieci.

Internauci wściekli na reklamy Nivea. "Są rasistowskie"
(twitter.com, @goulcher)

Internauci uważają, że to hasło jest rasistowskie. Fala krytyki była tak silna, że marka wycofała kontrowersyjną reklamę. Kampanię skierowano do konsumentów z Bliskiego Wschodu, a reklamy pojawiły się głównie w mediach społecznościowych.

*Sporne zdjęcie przedstawia brunetkę w śnieżnobiałym szlafroku. *Opatrzone było komentarzem "Utrzymaj to czyste i jasne. Nie pozwól, aby cokolwiek to zepsuło". Tymi słowami reklamodawcy prawdopodobnie chcieli podkreślić zaletę promowanego produktu, czyli to, że antyperspirant nie zostawia śladów na ubraniach.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Wow. Nivea to od teraz dezodorant prawego skrzydła, czyt. nazistów.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Wciąż zastanawiam się, kto zatwierdził tę kampanię. Okropny dobór słów i obrazu.

Marka przeprosiła za niefortunną reklamę.

Bardzo przepraszamy każdego, kto poczuł się urażony naszym postem. Kiedy zorientowaliśmy się, że jest on dwuznaczny, natychmiast go wycofaliśmy. Różnorodność i równe szansę są kluczowymi wartościami naszej marki. Nivea hołduje różnorodności, tolerancji i równości - mówi rzecznik firmy Beiersdorf, właściciela marki Nivea.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić